Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zzp-er

Zzp-er

23-10-2014 om 13:40

Zakelijke overeenkomst vol taalfouten

Een bedrijf waar ik iets mee wil(de) heeft mij een te tekenen overeenkomst gestuurd. Er staat op zich in wat we hebben afgesproken (maar wel na een telefoontje want dat klopte eerst ook niet) maar hij staat vol tik- en taalfouten.
Ook gaat het verhaal halverwege ineens over op een ander lettertype; erg slordig dus.

Ik heb nu een reply gestuurd met dat ik het niet zie zitten dit te ondertekenen vanwege de slordigheden, maar de secretaresse (die het vermoedelijk heeft gemaakt) vond me nogal overdreven. Ik hoopte nog op een verbeterde versie, maar mijn mailbox blijft vooralsnog leeg.
Ik heb degene die ik erover had willen spreken (mijn contactpersoon) nog niet bereikt hij lijkt ineens erg onbereikbaar. Waar hij is en wanneer hij weer bereikbaar is krijg ik van de secretaresse niet te horen.
Dus ik twijfel nogal. Het overleg hierover ging erg prettig, dus dit is best een afknapper. Ik vermoed ook dat als ze dit zo slordig doen, ze wie weet ook wel slordig werk leveren en daar zit ik niet op te wachten.
Bovendien heb ik eigenlijk wel bij dat overleg laten weten dat ik het project zie zitten....

Het project is dat ik het ontwerp maak en zij de techniek bouwen. Het is voor een klant van mij.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb wel alternatieven maar die zijn fors duurder en de klant heeft een krap budget. Bovendien moet ik dan weer om tafel en tijd is geld...

guera

guera

23-10-2014 om 13:47

sja

If you pay peanuts you get monkeys. Goedkoop is duurkoop etc. Heb je geen bedrijf waar je al vaker mee hebt samengewerkt of is dit je eerste project?
Als jij de opdracht hebt aangenomen en het technische bedrijf levert prutwerk dan wordt jij erop aangekeken. Dat kost je NOG meer.
Het feit dat je de vraag hier stelt betekent al dat je er geen goed gevoel over hebt. Niet doen dus.
Je hebt diverse opties:
je zoekt zelf een ander techn bedrijf erbij en neemt zelf de extra kosten (m.a.w jij verdient minder)

weer om te tafel met de klant om opties te bespreken

met ander techn bedrijf om tafel om te bespreken wat ze WEL kunnen leveren voor het besproken budget.

En zo zijn er nog wel meer alternatieven te bedenken.
Succes

mijk

mijk

23-10-2014 om 13:50

Als het een eenpitter is denk ik

Dan liever goed bouwen en slecht schrijven dan andersom maar als er een secretaresse is dan denk ik: wegwezen....

mijk

zzp-er

zzp-er

23-10-2014 om 15:19

tja van de mokeys and peanuts

Die ken ik wel. Maar duur betekent (helaas) ook niet altijd goed. Soms is het zelfs hoe duurder hoe meer troep. In mijn vriendenkring nogal wat technische mannen en als ik die verhalen soms hoor; miljarden gaan de kliko in door prutwerk. En een van die duurdere opties heb ik ook al een mindere ervaring mee.
Er wordt ook zoveel lucht verkocht in de IT, ik vermoed soms dat ze denken "de klant snapt het toch niet dus als we maar doen alsof het heel moeilijk is dan betalen ze wel.

Ik ga sowieso nog even met die man praten voor ik ermee in zee ga, ik kaart dit zeker aan.

Ik heb al eerder met hem gewerkt, en toen ging dat eigenlijk prima. Toen was hij ook eenpitter. Nu is hij met een stel collega's gaan samenwerken en hebben dus ook een secretaresse in dienst (ze zijn nu met 5).

En waarom denkt jij mijk dat als er een secretaresse is dat het foute boel is?
Een van zijn argumenten om met zijn vieren (exclusief secretaresse) een bedrijf te beginnen was nu juist dat je dan makkelijker een secretaresse oid. inhuurt en zo het niet relevante werk uitbesteedt en de kosten deelt. Ze werkt er halve dagen trouwens.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-10-2014 om 15:21

Niet doen...

Niet eens zozeer om de taalfouten, maar meer om de reactie erop. Dit lijkt niet iemand te zijn die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan.
Helemaal eens met Guera dus.

zzp-er

zzp-er

23-10-2014 om 16:48

Ik ben al aan het rondbellen

Voor een alternatief.
Bij een zit ik al morgen om de tafel.
Dit voelt toch niet goed inderdaad.

Suze

Suze

23-10-2014 om 17:16

Mee eens

Het is niet alleen de taal fouten maar ook de slechte communicatie.

Maar het allerbelangrijkste is of je het vertrouwen hebt dat hij zijn werk goed doet. Dat gevoel heb je,kennelijk niet en dat wordt bevestigd door alles wat er nu niet goed gaat.

Succes met je alternatieven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.