Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Leonie

Leonie

28-06-2016 om 16:22

Ww aanvraag

Na de afwijzing wia moet ik ww aanvragen. Nu krijg ik zojuist n telefoontje van de
uwv dat ik geen ww aan kan vragen om dat ik geen vast woonadres heb. Nu wil ik graag weten klopt dit wel? Ik weet wel als ik geen vast woonadres heb ik geen Bijstandsuitkering aan kan vragen maar n ww uitkering dat wist ik
echt
niet. Waar kan ik eventueel n bief adres aanvragen? heb wel n postbus
nummer.
Gr Leonie

Christel

Christel

28-06-2016 om 16:43

Info

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb

Hier staat alle info. Je kan niet zomaar een briefadres aanvragen, je moet iemand vinden die jou op zijn/haar adres wil laten inschrijven.

Leonie

Leonie

28-06-2016 om 18:20

Ww aanvraag

Oke dat van dat briefadres aanvragen snap ik wel maar mijn eerste vraag over die ww aanvraag of dat niet kan heeft wel mijn hoogste prioriteit

Christel

Christel

28-06-2016 om 18:47

Nee

je moet een bestaand adres als briefadres hebben. De bewoner moet jou de post van officiële instanties zelf overhandigen. Bij een postbus is dat niet mogelijk.

Als je het telefoontje van het UWV in twijfel trekt kan je de klantenservice bellen. Maar je krijgt daar hetzelfde antwoord. Tegenwoordig moet je ook een digi-d hebben.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-06-2016 om 19:58

dakloos?

Ik maak uit je woorden op dat je dakloos bent. Ik ken iemand die door dakloosheid ook problemen kreeg met een uitkering en heel goed geholpen werd door het Leger des Heils.

klopt helaas

Je moet ingeschreven staan in de GBA (bevolkingsregister). Kan ook op een postadres zijn. Als je iemand kent die zijn/haar adres als postadres ter beschikking wil stellen dan is je probleem opgelost, maar kijk even wat de regels in je gemeente zijn voor wat betreft inschrijving in de GBA.
Bij de bijstand is het essentieel dat als je ingeschreven staat op een adres, je ook daadwerkelijk daar woont (tenzij het een adres is dat door de daklozenopvang ter beschikking is gesteld), maar voor de WW maakt dat niet uit. Dus als je nu bijvoorbeeld onderhuurt en je daar niet mag inschrijven, maar je wel mag inschrijven met de vermelding 'uitsluitend postadres' op het adres van een ander, dan ben je uit de brand.

Heb je helemaal geen huis, dan kan je waarschijnlijk inderdaad het beste bij de hulpverlening voor daklozen vragen wie je aan een postadres kan helpen.

Wat is de reden dat je nu geen inschrijvingsadres hebt? En om welke gemeente gaat het?

Wanneer moet je WW ingaan? Je zegt dat je WIA is afgewezen, ik begrijp daaruit je nu in dienst bent en bijna 2 jaar ziek? Of zijn die 2 jaar al om?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.