Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lennest

lennest

29-07-2014 om 15:06

winkel bestaat niet meer: garantie?

Wij hebben drie jaar geleden nieuwe (dure) matrassen gekocht en in beide matrassen zit een enorme kuil; we staan elke ochtend met rugpijn op. Terug naar de winkel? Ja, maar de winkel bestaat niet meer. Wat nu? Kun je dan rechtstreeks naar de fabrikant of hoe zit dat?

Jurist

Jurist

29-07-2014 om 23:21

Dat zou moeten kunnen, mits het natuurlijk nog onder fabrieksgarantie valt. Heb je daar een bewijs van?

Maar is het een Nederlandse fabrikant?

Zo nee, dan moet je uitzoeken wie de Nederlandse importeur is.

Wel een gedoe, maar ik zou het zeker proberen.

Tegenwoordig met social media zijn ze wellicht ook behulpzamer ivm goede of slechte reclame bij goede of slechte service.

lennest

lennest

30-07-2014 om 09:26

matrassen

De matrassen zijn 3 jaar oud, fabrieksgarantie? Hmm, weet niet, denk het niet. Maar aan de andere kant: er bestaat toch zoiets als levensduur? Een wasmachine die 3 jaar oud is, kent geen fabrieksgarantie meer, maar je mag verwachten van een wasmachine dat die het zeker een jaar of 10 doet, dus de fabrikant moet wel iets doen. Een duur matras van 3 jaar oud mag, in mijn ogen, nog geen kuil hebben. Kijk, dat het matras van het bed van m'n dochter over drie jaar versleten is, kan ik begrijpen: het is er een van Ikea en kostte nog geen 100 euro. Ik heb het hier over twee matrassen van samen meer dan 1.500 euro... Ik heb de originele factuur nog en de fabrikant is Norma, een Nederlands bedrijf. Nou, ik ga maar eens bellen?

Caesar

Caesar

30-07-2014 om 10:57

Garantie

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Caesar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.