Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pardano

Pardano

08-10-2017 om 16:41

Win Worldwide activiteiten gestaakt?

Een vriendin van mij is vorig jaar ondernemer geworden via Win Worldwide. Dat is een multilevel marketing concept (piramidestructuur), waarbij gezondheidsdrankjes en -poedertjes verkocht worden. Zoals bij alle piramidespellen moest hier ook flink geïnvesteerd worden en werden gouden bergen beloofd. Afgelopen week hoorde ze van degene die haar erbij heeft gehaald (de bovenliggende schakel) dat de hoofdorganisatie in Amerika per direct alle activiteiten heeft gestaakt.
Het gekke is, als ik Google kan ik er niets over vinden. Aangezien WW best een groot netwerk heeft in Nederland, de cursussen en bijeenkomsten werden altijd druk bezocht, zal hier vast wel iemand zijn die iemand kent die ook bij WW werkt.
Hebben jullie meer informatie over of het echt waar is dat ze in de VS gestopt zijn, en waarom?

vlinder72

vlinder72

08-10-2017 om 16:53

Google

Als je googled win worldwide activities ceased dan kom je de Amerikaanse facebook pagina tegen. Daarop staat inderdaad dat ze gaan stoppen vanaf 4 oktober. Er staat niet bij waarom. Alleen excuses, erg jammer maar helaas pindakaas.

Pardano

Pardano

08-10-2017 om 17:27

Vreemd

Ook met jouw zoekwoorden vind ik het niet. Dat is wel vreemd.

Google

www.mywinlife.com/

Liquidatie, alles moet weg, ruilen niet mogelijk....

Pardano

Pardano

08-10-2017 om 18:18

Bedankt

Het blijft een beetje vaag, en ik denk dat er veel gedupeerde distributeurs zijn.

Pardano

Wat ik over Win tegenkom op Google is allemaal vaag. Radar, Viva, op de forums vind je er al allerlei vragen over en slechte berichten.

Berichten zijn overigens al heel oud. Heeft je vriendin zich wel voorbereid en ingelezen toen ze met hun in zee ging of is ze er naïef ingesprongen?
Je schrijft zelf al over "gouden bergen", precies, wist zij dat niet?

Vervelend altijd, er wordt vaak misbruik gemaakt van mensen die er juist financieel niet goed voorstaan en eigenlijk het geld niet kunnen missen om te investeren.

Pardano

Pardano

08-10-2017 om 18:48

I know

Natuurlijk hebben we haar wel op de risico's gewezen maar degene die haar erbij heeft gehaald had net een wat overtuigender verhaal. Ze kiezen hun nieuwe deelnemers ook wel heel handig uit. Zzp'ers met een laag uurtarief en liefst met wat financiële tegenslag achter de rug.

jasper

jasper

09-10-2017 om 13:15

Sluiting WIN Worldwide

Beste mensen,

Zoals bekend heeft WIN Worldwide vorige week na 25 jaar de stekker eruit getrokken.

Dit bedrijf werkte volgens het principe van netwerkmarketing. Hierbij heeft de klant de mogelijkheid om naast het product zelf te gebruiken ook te promoten in zijn of haar omgeving. Er wordt geen geld uitgegeven aan dure televisie/internet/krant reclames etc. In plaats daarvan kan de klant commissie verdienen door zelf klanten maar ook andere promotors aan te brengen. Deze vorm staat ook wel bekend als mond tot mond reclame. Een krachtige methode.

Netwerkmarketing is een volstrekt eerlijke en ethische manier van handelen. Er gaat niet meer marge over een product dan bijvoorbeeld wanneer je een product in de winkel zou kopen. In de USA is deze vorm veel beter bekend. In Nederland vind men vaak alles dat net even anders is dan wat de massa doet te snel niet goed, verkeerd, etc. etc.

De term 'pyramide' doet bij veel mensen gelijk de haren recht overeind zetten. Op zich begrijpelijk. In de jaren 90 had je de beruchte pyramide spelen zonder product die niets te maken hadden met de netwerkmarketing sector. Met mlm oftewel netwerkmarketing heb je doorgaans 6 lagen van mensen onder je en daarna stop het. Er wordt niet meer geld uitbetaald in commissies dan wanneer je een product in de winkel zou kopen. Heb je enig idee hoeveel geld er omgaat in televisiereclames voor Heineken, Albert Heijn, Nike?

Echter waar het in het verleden met WIN Worldwide een beetje fout is gegaan zit hem in het feit dat je om serieus mee te kunnen doen je voor hoge bedragen producten moest afnemen en daarbij lag de focus alleen maar op het recruteren van mensen en te weinig op het product.

Zo'n 5 jaar geleden hebben ze dit veranderd omdat het niet meer past in deze tijd. Meedoen kostte in principe een paar honderd euro en voor dat bedrag had je gelijk producten en een eigen persoonlijke webshop. Tot 5 jaar terug moest bedragen van rond de 40.000 euro investeren. Maar die tijd is nu echt voorbij.

Netwerkmarketing of mlm is beslist geen snel rijk systeem. Het kost tijd, geld en energie om een netwerk op te bouwen. Een andere reden dat WIN Worldwide een slechte naam had lag in het feit dat sommige mensen niet goed te werk gingen. Als je iemand gaat voorspiegelen dat je binnen no time veel geld kunt verdienen dan komt dat gewoon raar over. Daarbij heeft niet iedereen de juiste skills om het goed op te zetten. Als het dat uiteindelijk niet lukt dat is het makkelijk om een ander hiervan de schuld te geven.

Mits op de juiste manier uitgevoerd kan netwerkmarketing wel degelijk werken.

De producten zelf waren overigens zeer goed, ik heb ze vele jaren gebruikt en me er altijd top bij gevoeld.
Biolean Free, Stephan Protector, Phyto-Vite multivitamine, allemaal super producten.

Mijn inziens is de nr.1 reden dat WIN Worldwide gestopt is als volgt. 5 jaar geleden hebben ze van het ene op het andere moment een goed lopende productlijn helemaal van de markt gehaald en zijn toen ineens overgestapt op de greens drankjes. Hierdoor zijn ze veel klanten en promotors kwijtgeraakt.

(verwijderd door forumbeheer)

Pardano

Pardano

09-10-2017 om 13:43

Klinkt mooi

Een mooi verhaal, Jasper, en daar is mijn vriendin dus ook voor gevallen. Ze heeft er enorm veel tijd in gestoken, ons lastig gevallen via Facebook, dure meerdaagse trainingen en andere events bijgewoond. De kosten gaan dus wel wat verder dan een paar honderd euro, en met nul resultaat. Er is haar wel degelijk een inkomensgroei van tienduizenden euro's voorgespiegeld met enkele uren per week inspanning.
Sommige mensen, met name diegenen die het eigenlijk niet kunnen missen en iedere kans willen aangrijpen om meer inkomen te krijgen, vallen daar dan voor. Ik vind er niets eerlijks en ethisch verantwoords aan.

Pardano

Dit is exact het mooie verkooppraatje dat gevoerd wordt, inclusief telefoonnummer, merken die verkocht worden en promotielink die ik niet bekijk. Knap in elkaar gezette markteting.
Ingestudeerde tekst, lijkt wel een cassettebandje wat met kopiëren en plakken overal neergezet wordt.

Als het mijn draadje zou zijn, mag het nu "op slot".

Li

Li

09-10-2017 om 15:40

een nieuwen beter merk....

Dus de pyramide is nu uitgewerkt en ze beginnen een nieuwe. Dat is wat er aan de hand is volgens mij. Trap er niet in!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.