Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

anoniem

anoniem

10-03-2013 om 14:44

Wijziging werkzaamheden

Hallo,

Ik werk op dit moment bij een bedrijf op afdeling A. In mijn contract staat ook opgenomen dat ik in dienst ben als medewerker op afdeling A en dat ik werkzaamheden uitvoer voor deze afdeling. Nu heb ik van mijn baas te horen gekregen dat ze willen dat ik op afdeling B ga werken. Dit betekent een verandering van werkplek, maar vooral van werkzaamheden. Deze veranderingen zijn best wel groot. Ik doe nu vooral veel schriftelijk werk, maar zal dan ineens veel telefonisch moeten doen. Mijn werk bevalt me nu prima en ik heb eigenlijk weinig zin in een wijziging van mijn werkzaamheden.

Mijn vraag: mag een baas dit zomaar doen? En vinden jullie het terecht als ik dit aankaart, of moet ik dit gewoon accepteren?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

10-03-2013 om 17:00

Reden?

Heeft je werkgever ook een reden gegeven?

amk

amk

10-03-2013 om 20:03

Contract

wat zegt je contract? Vaak staat daar wel een zin in dat je overgeplaatst mag worden of andere werkzaamheden aangeboden kunt krijgen.

anoniem

anoniem

10-03-2013 om 21:33

Reden

De reden is dat het werk dat ik ga doen normaal door stagiaires gedaan wordt, maar dat deze momenteel niet te vinden zijn.
In mijn contract staat hierover niets opgenomen.

Primavera

Primavera

11-03-2013 om 10:53

En wie doet jouw werk dan?

Wat ik me afvraag is wie dan het werk wat je normaal doet gaat doen.
Als het op een bedrijf wat minder loopt en er minder werk is dan kan ik mij voorstellen dat de werkgever liever iemand verplaatst ipv een stagiare aan te nemen en de vaste werknemer te betalen voor duimendraaien of erger nog te ontslaan.
Als het echter een kwestie is dat ze niemand kunnen vinden voor het werk op afdeling B, maar wel voor jouw huidige werk op afdeling A en jij dus dan maar gevraagd wordt om te verkassen dan lijkt me dat niet in de haak.
Hoe het precies wettelijk zit weet ik niet, ik denk dat het ook van de functieomschrijving in je contract afhangt. Past die op beide banen en zijn die van gelijk niveau of niet. Zie http://www.arbeidsrechter.nl/overplaatsen-overplaatsing-vestiging-functie-uren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.