Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Femke

Femke

09-03-2013 om 11:23

Wie weet iets van salarissen, loonheffingen en loonbelastingen ed.?

Ik heb namelijk 2 banen bij dezelfde werkgever. Hiervoor heb ik 2 verschillende contracten...
1 contract voor 8 uur en 1 contract voor 24 uur. Bij allebei de contracten hetzelfde ingeschaald, dus hetzelfde uurloon. Toch verdien ik bij het eerste contract 8 uur) niet hetzelfde als bij het contract van 24 uur.

Ik dacht wat is voor 8 uur krijg, krijg ik voor 24 uur dus maal 3. Dat is dus niet zo, dit is maal 2.

Weet iemand waar hem dat in zit?

Groetjes Femke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nathalie

nathalie

09-03-2013 om 11:32

Weet het niet echt

maar wel ervaring met 2 werkgevers, al is dat wel anders natuurlijk dan alleen 2 contracten. De belasting die tussendoor ingehouden wordt kan door het jaar heen niet helemaal kloppen dan, maar dat wordt aan het eind van het jaar bij de belastingaangifte weer goedgemaakt. Je krijgt en betaalt uiteindelijk wel precies wat het moet zijn.

bibi63

bibi63

09-03-2013 om 14:04

Loonheffingskorting

Je moet even kijken op je salarisstroken bij welke de loonheffingskorting wordt toegepast (dit mag nl. maar bij 1 werkgever of in dit geval bij 1 contract). Wordt dit bij het minste uren contract toegepast, dan moet je dat direct laten omzetten naar het meest uren contract. Overigens, áls ze inderdaad maar 1x de loonheffingskorting toepassen, vraag ik me af of dat terecht is, want het gaat maar om 1 werkgever, dus ik denk dat het op beide contracten toegepast moet worden. Verder is het zo, dat hoe minder uren je werkt, hoe gunstiger de netto/bruto verhouding is. Dus je kunt het netto bedrag van het minste uren contract niet vermenigvuldigen met 3 (het bruto bedrag overigens wel).
Gr. Bibi

P

P

09-03-2013 om 17:38

Precies bibi

Het ligt aan de loonheffingskorting, die mag ook bij 1 bedrijf en 2 contracten maar op 1 contract zitten. Dat had ik ook bij de post.

Jaymza

Jaymza

09-03-2013 om 18:16

Bruto of netto?

Bruto moet het 3 x zoveel zijn, netto uiteraard niet door de belastingheffing.

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.