Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mirjam

Mirjam

11-01-2015 om 16:55

Wie weet iets over tijdelijke huurovereenkomst en huurbescherming

We gaan scheiden en ik ga met de kinderen wonen de koopwoning van mijn ex. Waar we samen met het gezin altijd gewoond hebben. Hij vraagt huur en we maken een huurcontract.Hij stelt dat ik er mag wonen tot onze jongste 18 is. Ik heb gelezen dat dat geen goede reden is om in een tijdelijk huurcontract op te nemen. En dus zou het huurcontract voor onbepaalde tijd zijn.
Hij zou dus niet zomaar zonder goede reden de huur kunnen opzeggen. Klopt dit. Weet iemand dit? Voor mij heel belangrijk om te weten.

De noodzaak voor bewoning door de verhuurder zelf

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-mijn-verhuurder-het-huurcontract-opzeggen.html

"Verhuurder heeft woonruimte dringend zelf nodig
De verhuurder kan de huur opzeggen als hij de woonruimte dringend nodig heeft voor eigen gebruik. Hiervoor gelden wel enkele voorwaarden:

Hij moet de woning dringend zelf nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat hij de woning wil slopen of renoveren. Of er een woning voor studenten of gehandicapten van wil maken.
Het belang van de verhuurder moet zwaarder wegen dan het belang van de huurder.
De huurder moet passende vervangende woonruimte kunnen krijgen.
Wordt de huur beëindigd wegens sloop of renovatie, dan moet de verhuurder een verhuiskostenvergoeding betalen aan de huurder."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.