Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

angel3

angel3

16-04-2020 om 13:53

Wie gebruikt Teams en weet dit?

Ik ben op zoek naar een tool waarbij je digitaal samenwerkt en bv met 40 mensen plenair kunt zijn en dan vervolgens in verschillende kleine groepjes uit elkaar gaat om vervolgens weer terug te komen plenair.

Ik weet dat dit kan met ZOOM. Maar dat mogen we niet gebruiken.
Kan dit met TEAMS? op de website vind ik er niks over.

Of met een ander platform dat niet zo lek is als ZOOM?
DANK

Tine Winkel

Tine Winkel

16-04-2020 om 14:15

even meedenken

heb wel wat ervaring met Teams, maar niet heel veel. En volgens mij kan dit niet in 1 bijeenkomst. je kunt er wel 3 bijeenkomsten van maken:
-startbijeenkomst
- in subgroepjes. ik ga er van uit dat ieder groepje een soort voorzitter krijgt die de mensen van zijn subgroepje uitnodigt voor ene bespreking in klein committe. Groepsindeling kan dan misschien via de chat (wordt misschien wel even chaotisch...)
-eindbijeenkomst

De eerste en laatste zou je dan als Teamsuitnodiging kunnen doen?

Ja het kan inteams

Ik weet niet hoe ik je dat kan uitleggen en heb even geen filmpjes, maar als je zoekt moet je het kunnen vinden

Lente

Lente

16-04-2020 om 15:11

Misschien zo

Binnen een team kun je kanalen maken. Een subonderwerp dus
Dan maak je subgroepen waarvoor je de mensen apart uitnodigt
Dan start je met hele team
Daarna starten de subgroepen onder leiding van een voorzitter de subonderwerpen op.
En daarna ga je verder met het hele team.

Nee

Het kan binnen de vergadering, dus binnen 1 vergadering subgroepen maken

angel3

angel3

16-04-2020 om 21:05

Ok fijn dan ga ik er eens induiken hoe het precies werkt

Marie

Marie

16-04-2020 om 22:31

Waarom mag Zoom niet

Waarom mag je Zoom niet gebruiken?

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 09:36

Marie

Dat zegt ze toch al, dat blijkt zo lek als een mandje.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 09:39

angel3

Kijk anders ook eens naar de Google tools:
- Google Duo
- Google Hangouts
- Google Meet

Dees

Dees

17-04-2020 om 10:19

Kan

Hier hebben ze een keer met 17 tegelijk ingebeld maar dat werkte niet echt met zo'n groep 7/8/9 jarigen

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 10:26

Dees

Een meester en 23 leerlingen (groep 6) gaat hier goed met Google Meets, na enige tijd voor gewenning.

Bij de VO2 leerling gaat het met Teams ook goed.

Dees

Dees

17-04-2020 om 10:40

Anders

Ja groep 6 zijn toch wel 9/10/11 jarigen, dat is toch wel wat anders als een groep 7/8/9 jarigen.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 10:46

Dees

Het is ook een beetje afhankelijk van de docent denk ik. Als je in de klas al moeite met orde hebt is het online natuurlijk helemaal lastig.

Google

Mag op mijn school ook niet vanwege AVG

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 11:10

MarSy

Tja, de AVG. Weer zo'n fantastische liefdesbaby van overactieve bureaucraten en de EU.

In de AVG staat natuurlijk niets over Google, maar ongetwijfeld kun je het ding zo strict interpreteren dat er helemaal niets mag.

Op de school van mijn jongste benadrukte het hoofd dat iedereen (ook de docent) om privacyredenen mag afzien van viedobellen. Voor de kinderen kan ik me dat voorstellen, maar een docent die dat op dit moment weigert mogen ze van mij subiet ontslaan.

Gaat niet om individuele docent

Maar om beleidsregels van een school. Bij ons op school wordt google niet ondersteund dus moet alles via Teams.

Bij video bellen kan je gewoon je achtergrond vervagen of vervangen, dus qua privacy is dat verder geen probleem.

@TS: ik heb een filmpje gevonden over hoe je in Teams kan werken met groepjes:


https://www.youtube.com/watch?v=W1JRLlebbM0

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 11:39

Marsy

"Maar om beleidsregels van een school. Bij ons op school wordt google niet ondersteund dus moet alles via Teams. "

Dat snap ik. Het is natuurlijk helemaal niet onverstandig om een standaard af te spreken en Teams werkt ook best.

Marie

Marie

17-04-2020 om 12:00

op werk

Bij ons op het werk (overheidsorganisatie) gebruiken ze nu sinds paar weken ook Zoom en daar zijn ook vragen over gesteld door gebruikers, omdat ze gehoord hadden van een lek.

Antwoord van ICT en en degene die zich met AVG bemoeit is dat zolang je er geen documenten opzet, er niks aan de hand is. Het is net zo veilig of onveilig als bellen via whatsapp.
ZOOM heeft in het verleden last gehad van een aantal beveiligingslekken, evenals andere chatdiensten. Hier hebben zij maatregelen voor getroffen.
Alternatieven als Teams werken ook, maar er is al voor Zoom gekozen.

Lente

Lente

17-04-2020 om 13:08

Marsy, leuk filmpje

Dat is ongeveer wat ik bedoelde met werken met kanalen.
Handig dat je als docent kan switchen tussen de verschillende kanalen (break out rooms).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.