Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anja

Anja

29-04-2017 om 08:27

Wie gaat fluitend naar het werk en welk werk doe je dan?

Ik zoek inspiratie. Wie gaat fluitend naar het werk en welk werk doe je dan?

Pirata

Pirata

29-04-2017 om 09:20

hoezo?

Wat wil je ermee?
Ik zit meestal fluitend op mijn werk. Omdat ik werk doe dat bij me past en ik fijne collega's en arbeidsvoorwaarden heb.

@Emma

@Emma

29-04-2017 om 09:34

lerares

Ik werk in het onderwijs. Meestal ga ik fluitend naar huis Als je voor een groep staat ga je daar zo in op dat alle andere eventuele zorgen echt even helemaal weg zijn. En iedere les/klas is weer anders, ook na 25 jaar. Echt het fijnste beroep hoor
Soms is het werk zwaar en slopend, maar ik wil echt niks anders.

Kdv

Ik werk op een kdv/bso en ga bijna elke dag met veel plezier.

Fijne werkomgeving

Ik doe gewoon iets kantorigs, niets spannends. Ga elke dag fluitend naar mijn werk, ik heb eigenlijk nooit géén zin. Het is een fijne, warme organisatie, als je er eenmaal werkt hoor je er gewoon bij en word je geaccepteerd zoals je bent. Mensen helpen elkaar, ook privé, ik voel me gewaardeerd, serieus genomen en veilig. Ik heb leuke collega's, ik verheug me er op ze na de vakantie weer te zien. Verder vind ik het werk dat ik doe nuttig en kan ik het redelijk inrichten zoals ik wil en groeien. Verder is mijn werkgever heel flexibel, een privéafspraak midden op de dag of eens thuiswerken is geen probleem. Ik wil hier best tot mijn pensioen blijven.

skik

Teuntje

Teuntje

29-04-2017 om 11:22

Idd omgeving

Mijn ervaring is ook dat wat je doet er minder toe doet dan waar je dat doet. Collega's, bedrijfscultuur, regelingen, flexibiliteit etc. hebben de meeste invloed op je werkplezier.

Ook hier onderwijs

Voortgezet onderwijs. Nu 2 weken meivakantie, maar ik heb na een week vrij al weer zin om aan de slag te gaan. Ik heb leuke collega's, en een prima werkgever, maar het is vooral het werk zelf waar ik blij van word. Het voor de klas staan. Heerlijk, met die kinderen, je verveelt je gern moment. En het houdt je jong. Tenminste, zo voelt het. En ik ben ook nog eens dol op het vak dat ik geef. Wat een genot om daar tig uur per week mee bezig te kunnen zijn! En idd wat een collega hierboven al zei....als je lesgeeft vergeet je al je andere dingen waar je je druk om zou kunnen maken. In die zij is het heerlijk ontspannend voor de geest ( terwijl het tegelijk ontzettend intensief is)

Ingrid

Ambtenaar

Ambtenaar

29-04-2017 om 11:49

Grappig

Het onderwijs lijkt mij vreselijk en ik heb grote bewondering voor mensen die dat wel kunnen en zelfs leuk vinden. Net als de zorg trouwens, hoewel daar ook door medewerkers bovengemiddeld veel plezier uit het werk wordt gehaald (als ik zo om me heen luister). Ik denk dat dat echt beroepen zijn die je niet volhoudt als je hart er niet voor 100% ligt.
Zelf ben ik belastingcontroleur. Best leuk, maar dat is typisch een beroep waar het werkplezier uit de omgeving moet komen, leuke collega's dus. De bedrijven waar ik op bezoek kom zijn in ieder geval niet altijd even enthousiast over mijn komst.

Juline

Juline

29-04-2017 om 12:05

ook onderwijs

Ik zei laatst nog tegen mijn man dat ik zo bof met een leuke baan, collega's waar ik echt regelmatig grote lol mee heb, op fietsafstand van huis. Ook ik werk in het onderwijs. Dit doe ik nu een jaar of vijf, heb echt een carriereswitch gemaakt en nog geen dag spijt gehad. Ik geef les op een mbo en vind de doelgroep enorm leuk. Het is niet dat ik nu zin heb om weer naar mijn werk te gaan, maar dat komt vooral door de studie ernaast (ben nog in opleiding voor docent) en de studiedruk die dat met zich meebrengt.
Ik ben benieuwd, Anja, wat jij voor werk doet en waar jij blij van wordt.

Anno

Anno

29-04-2017 om 12:32

Doktersassistente

Ik ben doktersassistente en ga met plezier naar mijn werk. Het omgaan met mensen, het verlenen van zorg past bij me.

Het nare is wel dat patiënten steeds agressiever worden, en onderzoeken/ behandelingen éisen terwijl ze er niet voor doorgeleerd hebben. Dit gaat gepaard met intimidatie, dreiging, chantage, verbaal geweld en helaas ook lichamelijk geweld zoals bij enkele collega's van mij is gebeurd. Zeer traumatiserend.

Kneedgum

Kneedgum

29-04-2017 om 12:55

Ach... fluitend?

Ik kan niet echt zeggen dat ik fluitend naar mijn werk ga. Het gaat mij echt om het geld en het feit dat ik collega's om me heen heb. Of ze nou leuk zijn of niet. Ik ben blij dat ik nog werk heb en dat me telkens de kans is gegeven (gezien mijn leeftijd en in het begin het gebrek aan ervaring). Maar het is geen werk dat van nature bij me past. Bovendien zijn de verdiensten erg laag, op minimum niveau.

Ik ben vorig jaar begonnen bij een callcenter (klantenservice). Nu doe ik iets soortgelijks maar niet in een callcenter omgeving. Ik ben wel trots op het feit dat ik toch elke keer weer mijn grenzen verleg om iets te doen wat me niet makkelijk afgaat. En dat het lukt.

Maar soms ben ik wel jaloers op mensen in mijn omgeving die iets doen met hun passie, waar werkelijk iets uit hun handen komt. Dat zou ik het liefste ook willen, eerlijk gezegd.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2017 om 13:54

Hangt ervan af

Ik werk nu niet, maar als ik werk, maak ik er altijd het beste van, maar sommige taken zijn wel minder leuk en zelfs stressvoller dan andere. Zo vind ik klanten helpen heel leuk, maar zodra ik tussendoor ook een product aan de man moet brengen stijgt mijn stresslevel alweer flink en fluit ik minder hard. Alleen klantenservice heb ik drie jaar gedaan. Het werk was leuk, de collega's waren leuk, het bedrijf zorgde goed voor de werknemers, kortom een warm bad. En daar ging ik fluitend heen.

beppeke

beppeke

29-04-2017 om 16:20

ik ga fluitend en kom fluitend

ben muzieklerares...

Even ano

Even ano

29-04-2017 om 17:47

Anja

Je wilt inspiratie opdoen schrijf je.

Maar ja, dan heb je vast niets aan onze positieve verhalen. Ook ik heb veel lol in mijn werk. Ik ga er niet altijd fluitend naartoe, omdat ik een avondmens ben en liever langer uitslaap , maar als ik er ben, koffie op heb en wakker ben, heb ik veel lol in mijn werk. Maar ik ben bedrijfsjurist. En als jij geen rechten gestudeerd hebt (en dat niet alsnog wilt studeren), heb je dus niets aan het feit dat ik mijn werk superleuk vindt.

Dus wat is je opleiding, of wil je ervaringen van mensen horen die ongeschoold werk doen? Of wil je je omscholen? En op welk niveau (MBO, HBO, WO) zit je dan?

Of wil je ervaringen horen van bepaalde branches, onderwijs, zorg, kantoorwerk (is wel heel breed)? Het hangt denk ik vaak van de omgeving, collega's, sfeer in het bedrijf/de organisatie af EN de inhoud van het werk.

Elfje65

Elfje65

29-04-2017 om 18:58

Ach fluitend

Ik ben geen ochtendmens, dus dat fluiten... nee. Maar met 35 min. reistijd heb ik er wel zin in als ik op mijn werk aan kom. Geen dag is hetzelfde en de helft van de taken die ik mij voorneem te doen kan ik ook uitvoeren. Maar vooral de gezelligheid met al mijn collega's zou ik zeker niet willlen missen. Ik ben wel benieuwd waarom je dit vraagt. Wat voor de een leuk is is voor de ander vreselijk.

Anja

Anja

30-04-2017 om 09:00

Tja, wat...

Ach. Ik werk al 25 jaar op kantoor. Ik zoek nu iets anders tussen mbo/hbo niveau in. Deed testen maar kan met de uitkomst niks omdat ik dan moet studeren en daar geen energie voor heb. Dat komt omdat ik thuis nog veel zorg verleen en dat moet blijven doen. Gaat wat ver daarover door te gaan. En ik heb gemerkt dat die uitslag naast statisch (want houdt geen rekening met - bijvoorbeeld - financiële mogelijkheden, ook maakbaar is. Ik was erg gefocust op een bepaalde uitkomst, werd daar ook even blij van maar ik was zelf ook wel érg in die richting aan het denken. Dus, stop met testen en gesprekken.

Kantoorwerk kan ik. Maar jeez, wat word ik dáár niet meer blij van. Dus ik dacht 'fluitend naar het werk, wat is dat überhaupt? Bestáát dat wel?' Ja, als je muziekjuf bent, geweldig
Nee, jullie antwoorden leveren nog niet heel veel inzichten op, maar dat kan nog

kantoorwerk

Je hebt kantoorwerk en kantoorwerk. Ja het is altijd anders dan een baan in het onderwijs of in de zorg, maar verder zegt het weinig.
Ik ga fluitend naar mijn werk (op een kantoor) omdat ik het werk leuk vind, omdat ik er nog steeds dingen leer (veel ruimte ook voor opleidingen), omdat ik er goed in ben en omdat ik er goed mee verdien. Het is een flexibele baan en het is op 20 minuten fietsen van mijn huis. Enige minpuntje is dat ik in tegenstelling tot mijn vorige baan (ambtenaar bij een ministerie) niet heel veel collega's heb. Dat vind ik wel eens jammer omdat ik het leuk vind om met mensen om te gaan. Zowel om zakelijk te kunnen sparren als om te bespreken welke films of concerten de moeite waard zijn.

o en

Voordat het allemaal jubeldejubel wordt, mijn baan kent wel tijden dat het erg druk is. Dan kost het me wel moeite om niet elke nacht te dromen over mijn werk. Ik ben een erg slechte planner en heb dan wel vaak het gevoeld dat het werk me overvalt. Aan de andere kant presteer ik het beste onder druk. Het moet alleen niet te lang duren.
Dat is overigens een aspect van werk dat je van tevoren minder goed kunt inschatten.

Pirata

Pirata

30-04-2017 om 09:16

kantoor

Ik werk ook in een kantoor. Dat zegt niks.
Als je het niet meer leuk vindt, waarom zoek je dan niet iets vergelijkbaars bij een andere werkgever? Of op een andere afdeling?

Ambtenaar

Ambtenaar

30-04-2017 om 13:52

Beroepskeuzetest

Die heb ik ook gedaan en daar komt uit wat je erin stopt. Wat had jij erin gestopt?
Misschien geeft verandering van branche al nieuwe energie, maar je hebt natuurlijk altijd randvoorwaarden en beperkingen. Ik zou wel in een dierenopvang willen werken, maar tenzij ik daar administrateur wordt red ik het dan niet qua inkomsten. Mijn plan is nu om zodra er ruimte is om parttime te gaan werken vrijwilligerswerk erbij te doen. Mijn inkomen is het enige inkomen dus ik durf eigenlijk al geen vast contract op te geven voor een tijdelijke aanstelling. Plus dat ze me nergens anders 60k per jaar gaan betalen, vermoed ik

mirreke

mirreke

01-05-2017 om 17:52

zzp'er

Ik ben zzp'er in een vak dat ik leuk vind en goed kan. Ik kan werken waar en hoe ik maar wil. Ik vind het altijd leuk, eigenlijk.

Er zitten ook nadelen aan het zzp'schap maar de voordelen wegen veel zwaarder. Ik ben nu trouwens langzaam de focus van het ene (vertalen) aan het verleggen naar iets anders (schrijven/illustreren). Ook dat kan ik gewoon zelf bepalen.
Daarnaast ben ik opgeleid tot eerstegraadsdocent Engels. Af en toe geef ik ook bijlessen en cursussen. Ik zou ook wel echt voor de klas willen staan. In de omgeving waar ik woon is echter niet veel (lees geen) werk voor middelbare (ai...) docenten die lang niet voor de klas hebben gestaan en dus moeten worden bijgespijkerd. Ik heb ook al gekeken naar opfriscursussen of zelfs naar helemaal opnieuw de studie doen (met compensatie), maar financieel is dat niet te doen.
Ik heb al redelijk vaak gesolliciteerd, word ook vrij vaak uitgenodigd maar telkens weer kiest men toch voor een jonger (en goedkoper) persoon.

Dit eerder om aan te geven wat ik nog zou willen. Ik zou ook best graag op het speciaal onderwijs willen lesgeven, of nog leuker, adviseren met betrekking tot passend onderwijs en autisme.

Maar ik heb altijd goede zin als het om mijn werk gaat.

Vesta

Vesta

02-05-2017 om 09:44

ja, meestal wel

en ook op kantoor, maar wel in het verlengde van mijn HTS opleiding. Ik zit niet alleen op kantoor, heb veel contacten met het lab, leveranciers, klanten.
Zeer diverse collega's die dan ook wereldwijd verspreid zitten.
Klachten, klantvragen, meedenken met product- en procesontwikkeling, kwaliteitsborging en verbetering.

Quality Assurance is echt heel divers.

Onderwijs

Ik ga zeker niet elke dag fluitend naar mijn werk. Maar er zijn echt genoeg leuke momenten, hoewel ik het soms zwaar vind. Maar het is ook lonend: er zijn meer dan genoeg dagen dat je thuis komt met meer energie dan wat je had bij je vertrek in de ochtend. Omdat je zo gelagen heb met een klas, of omdat iedereen zo snel de passé composé begreep en kon toepassen. Of omdat je een fijne training heb gevolgd met collega's
Ik weet wat ik het liefst zou willen doen, maar het is niet iets waar ik mijn geld mee kan verdienen. Dus dat doe ik als hobby ernaast, en wat werk betreft ben ik tevreden met een 7.
Sini

rocky

rocky

02-05-2017 om 15:03

Ja, ik ga iedere dag fluitend naar mijn werk. Werk in het onderwijs, op kantoor. Heb leuke collega's, kan zelf mijn tijd en werkzaamheden indelen, krijg heel veel uitdagingen (pas een studiereis georganiseerd voor een grote groep) en kan prima mijn creatieve ei kwijt. Kortom, ik heb het echt heel erg naar mijn zin!

Lou

Lou

07-05-2017 om 22:40

fluitend de trap op

Mijn reistijd bestaat uit de trap oplopen. Ik heb leuk werk (ben tekstschrijver) maar omdat ik zzp'er ben zit ik vaak alleen, dat moet je maar leuk vinden natuurlijk. Ik vind het zelf trouwens wel leuk, zo in mijn eentje een beetje bellen en typen op mijn zolderkamer. Een paar vaste opdrachtgevers voelen wel als een soort collega's. Het nadeel van voor jezelf werken is uiteraard de onzekerheid over de hoeveelheid werk en dus de inkomsten. Nu staat me waarschijnlijk een klus te wachten die me eigenlijk niet zo aanstaat, het past ook niet goed bij me. Maar ik vind het wel eervol als ik echt hiervoor word gevraagd (dat weet ik nog niet zeker), en spannend, en het betaalt ook leuk. Ik weet het nog niet. Wel dat ik zzp'er wil blijven. Dat vind ik echt heerlijk. Het interviewen en schrijven, het alleen zijn, het sleutelen aan teksten, dat is wel precies wat ik wil.

Ja hoor, ik ben meestal blij als ik naar mijn werk ga

En ik krijg soms hele goede ingevingen als ik weer naar huis fiets!
Ik doe onderzoek en geef (hoger) onderwijs, en het zijn meestal zeer leergierige studenten, die ook mij weer in mijn onderzoek inspireren.
Het gebeurt ook wel dat het niet meezit in het onderzoek, en dan fluit ik niet altijd, maar het is dan een mooie uitdaging.

Moemie

Moemie

09-05-2017 om 21:25

Onderwijs

Ik werk voor een grote HBO instelling voor een zeer specifieke richting met veel bijzondere, waaronder ook veel buitenlandse studenten. Het is niet zo dat ik nooit een off-day heb maar ik haal er ook veel voldoening uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.