Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Guusje

Guusje

30-10-2012 om 13:28

Wie betaalt de verwarmingsmonteur?

De verwarmingsketel viel regelmatig uit. Na resetten deed hij het weer maar uiteindelijk toch maar de verwarmingsmonteur gebeld. Die heeft de ketel nagekeken en kwam tot de conclusie dat de brander vervangen moest worden. Bleek een euvel van dit type ketels te zijn.
Dit wordt kosteloos opgelost door Nefit aldus de monteur.
Binnen enkele dagen een telefoontje van Nefit en zij zouden dit inderdaad kosteloos gaan vervangen.
Nu krijg ik echter wel een rekening van 50 euro van het plaatselijke installatiebedrijf voor de monteur. Die heb ik natuurlijk zelf gebeld en ze hebben uren gemaakt maar eigenlijk vind ik dat Nefit die moet betalen omdat het een bekend probleem van dit type ketels is.
Vinden jullie dit ook en hoe zouden jullie dit dan aanpakken? Of zit ik ernaast en moet ik de rekening gewoon betalen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-10-2012 om 13:41

Nefit bekent schuld

En het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat zij de rekening betalen.

Even bellen met Nefit hoe dit op te lossen?

Jij

De verwarmingsmonteur, die jij gebeld hebt, heeft natuurlijk niets te maken met een eventuele strijd (over 50 euro NB!) tussen jou en Nefit.
De koninklijke weg is dan ook dat jij die verwarmingsmonteur betaalt en dat je vervolgens de rekening bij Nefit probeert te verhalen.
Dat is dan verder jouw probleem. Niet dat van de monteur.
Groet,
Miriam Lavell

Eerst voorschieten

Eerst de rekening van 50 euro betalen voor inschakelen van de monteur, een kopie maken en doorsturen naar Nefit met het verzoek dit aan jou te betalen.
Fijn dat de monteur heeft aangegeven dat de verdere reparatie voor Nefit is, veel bedrijven zullen besluiten het gewoon te repareren en dan waren alle kosten voor jou. Goede Firma!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.