Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Maaike

Maaike

29-09-2015 om 14:13

Werktelefoon opnemen bij ziekte?

Ik ben overspannen thuis. Nu krijg ik van mijn werkgever het verwijt dat ik niet bereikbaar ben op mijn werkmobiel voor vragen hoe het met mij gaat. Is dit reëel?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-09-2015 om 14:28

snap het wel

Ik snap het wel. Zowel van jou als van jouw werkgever. Er is geen goed of fout.

Wat nu niet handig is, is dat er blijkbaar geen duidelijke afspraak is over het contact tijdens jouw aanwezigheid. Dus ga even met je werkgever in overleg en maak gewoon een heldere afspraak. Hoe en wanneer laat hij wat van je horen? Hoe en wanneer kunnen collega's met jou contact opnemen om even bij te kletsen? Hoe en wanneer bespreek je met je baas de voortgang? Dat is heel normaal in dit soort situaties.

Angela67

Angela67

29-09-2015 om 14:30

nee

behalve als je duidelijk kan zien wie er gebeld heeft én hij een voicemail inspreekt. Dan kun jij terugbellen. Ik neem aan dat je wel 1 keer per dag of per 2 dagen kunt kijken?
En als je dat niet aankunt, dan is het dus niet een reëele vraag van hem en moeten jullie iets anders afspreken wat jij wel aankunt.
gr Angela

Hanne.

Hanne.

29-09-2015 om 14:40

afspraken

Ik neem aan dat dit niet het enige nummer is waarop je te bereiken valt?

Dan vind ik het niet reel. Tijdens ziekte staat de werkmobiel uit (werkgerelateerde telefoontjs neem je toch niet op) en ben je alleen privé te bereiken. Tenzij is afgesproken dat je je werk mobiel aan houdt. Maar dat zou dan vooraf afgesproken moeten zijn.

Lijkt me bij overspannenheid ook niet bevorderlijk om verplicht je werktelefoon bij je te moeten houden en te moeten controleren. Hoe kan je het werk dan loslaten?

Amare

Amare

29-09-2015 om 15:12

ligt eraan

Als je je ziek meldt, moet je toch altijd doorgeven op welk nummer (en adres) je bereikbaar bent? Als bij je baas alleen je werkmobiel bekend is, zul je inderdaad moeten opnemen. Anders moet je zorgen dat hij andere manieren kent om contact met je op te nemen.

Maaike

Maaike

30-09-2015 om 11:16

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Ze hebben me geholpen om dingen in perspectief te zien. Ik heb het uitgepraat met mijn leidinggevende en we hebben duidelijke afspraken gemaakt. Dat geeft rust.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.