Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-02-2022 om 20:26
Hoi ik werk bij een vrij groot internationaal bedrijf waar we steeds meer onder druk gezet worden om in onze vrije tijd vrijwilligerswerk in naam van het bedrijf te doen. Voor zover mij bekend vindt zoiets toch altijd plaats onder werktijd en niet in de vrije tijd? Wij worden ook geacht om vrijwilligerswerk uren te doneren aan het bedrijf middels een hiervoor in het leven geroepen poortal. Bedrijf heeft zijn aandeelhouders beloofd dat wij een bepaald aantal uren vrijwilligerswerk draaien tot een bepaalde tijdstip.
Mag een werkgever verwachten dat we in onze vrije tijd vrijwilligerswerk voor het ondernemen doen en kan een werkgever er negatieve gevolgen aan hangen als je dat niet doet? Heb al heel Google afgespeurd maar kon er niks over vinden. Een maatschappelijk verantwoord team uitje onder werktijd zal ik dan prima vinden maar in mijn vrije tijd wil ik eigenlijk liever zelf bepalen wat ik doe ipv gratis PR te leveren.
Werk 40 uur ondanks gezondheid problemen en heb ernaast gewoon ook geen puf meer voor vrijwilligerswerk. En heb in mijn vrije tijd ook andere bezigheden die voor mij hogere prioriteit hebben, maar de e-mails van HR worden wel steeds dwingender.
Wat zouden jullie hiermee doen?
06-02-2022 om 09:24
Flanagan schreef op 05-02-2022 om 12:17:
[..]
Laat je je niet zo op de stang jagen; soep wordt wrs minder heet gegeten dan opgediend. Je bent niet de enige werknemer in dat bedrijf, die niet kan. Als het effect zou hebben op een evaluatie, gaan meer werknemers hier tegen in. Dus ga die kar niet trekken door bv bij OR aan te kloppen; dat kan altijd nog
Slecht advies. Je hoeft geen kar te trekken, je vraagt wat de or hiervan denkt. Ik vind de vakbond juist te ver gaan. Die is er voor persoonlijke belangenbehartiging en de cao. Zo trek je juist de kar in je eentje. De or gaat over alle werknemers.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.