Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zusenzo

Zusenzo

16-01-2013 om 23:28

Werkmail

Misschien hoort deze wel bij alles digitaal maar het gaat me vooral om werkmail. En de vraag is: stuur jij mail die je van X hebt ontvangen door aan Y. Ik heb ooit geleerd dat dat tegen de netiquette is. Dus als X mij een mail stuurt en ik wil advies ofzo van Y dan beschrijf ik het verhaal van X en stuur dat aan Y. Ik zie echter steeds vaker mails waar de hele originele mail onderhangt met teksten als: Y, wil je hier even naar kijken. Wat is jullie ervaring en hoe kijk je er zelf tegenaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

16-01-2013 om 23:41

In overleg

Ik werk als zelfstandige en het gebeurt me wel eens dat ik mail krijg waarbij ik iemand in mijn netwerkje wil raadplegen (in mijn branche is dat vrij gebruikelijk, mits met bronvermelding). Dan vraag ik de mailer toestemming of ik zijn mail mag doorsturen naar een collega voor overleg. Geen idee of dat tegen de netiquette is en hoe dat elders gaat, maar in mijn branche (een vrij klein wereldje) is het vrij gebruikelijk om elkaar onderling te helpen als we er even niet uitkomen of iets niet zeker weten.

Hanne.

Hanne.

17-01-2013 om 08:49

Directe collega of extern

Naar een directe collega zal ik een mail wel doorsturen. Vooral als het iets is in de trant van 'dit lijkt me meer iets voor jou' of 'heb jij tijd om dit op te pakken'. Stuk efficienter dan het verhaal proberen door te vertellen. Grote kans dat ik net een interpretatieslag maak die niet nodig/handig/goed is.

Probeer er wel op te letten dat ik alleen de betreffende mail doorstuur. Niet de hele correspondentie die er onder hangt.

Naar een externe 'collega' zal ik niet zo snel een mail doorsturen.

amk

amk

17-01-2013 om 10:20

Intern

met alles er op en er aan, want daar zit heel vaak de juiste en originele vraag in zonder alle vertaalslagen van anderen.