Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Werkgever houdt te weinig in, nu belastingaanslag

Lange titel maar dekt wel de lading.

Ben benieuwd naar jullie input mbt het volgende.
Dochter werkt 4 dgn/week bij parfumerie-zaak. Krijgt daar minimum jeugdloon. Vorig jaar kreeg ze nog iets van 170 euro terug. Nu ontvangt ze over 2011 een belastingaanslag; ze moet 294 euro bijbetalen!

Ze heeft maar 1 baan, en dus min jeugdloon. Hoe kan dat nou? Betekent lijkt me dat werkgever, grote landelijke keten, stelselmatig te weinig heeft ingehouden? Dat is voor dochter wel enorm zuur.. En erg lastig te betalen.

Kun je daar iets mee richting werkgever, hebben die bv geen 'plicht tot correcte inhouding' oid?

Ben benieuwd, we hebben gigglend niks kunnen vinden dus hopen op n belastingexpert op mijn forum!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

09-01-2013 om 10:54

Vreemd

Staan op het aanslagbiljet van de belastingdienst het hetzelfde loon en ingehouden loonheffing als op de jaaropgave of laatste loonstrook van het jaar? Wordt er rekening gehouden met loonheffingskorting?
Kun je vergelijken met vorig jaar? Vergelijk eens 2 loonstroken uit de verschillende jaren. Is de inhouding loonheffing heel afwijkend?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

09-01-2013 om 10:56

Heb ik ook

Ik heb dat ook, ik werk te weinig uren en dan wordt het niet ingehouden. Ik spaar dus iedere maand 1/3 van m'n loon. Daar betaal ik de belasting van en dan hou ik nog wat over. Balen maar het was voor mij de beste oplossing. Ik heb er een speciale spaarrekening voor geopend.

merene

merene

09-01-2013 om 15:59

Loonheffingskorting

Als je weinig uren maakt (weinig inkomsten) en je laat de loonheffingskorting toepassen wordt er inderdaad geen belasting ingehouden. Als je verder geen inkomsten hebt krijg je geen naheffing van de belastingdienst. Alleen als je nog meer inkomsten hebt kan het zijn dat je belasting na moet betalen.

Je kunt de werkgever altijd vragen om de loonheffingskorting niet toe te passen. Dan wordt er altijd belasting ingehouden op je salaris. Na het indienen van je IB aangifte krijg je je eventueel teveel betaalde belasting weer terug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.