Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sietske

Sietske

01-07-2016 om 13:57

Werken maar waar?

Man en ik hebben al 25 jaar samen een bedrijf. Dit gaat de laatste tijd steeds minder goed en daarom wil ik een baan zoeken. Ik heb ongeveer 20 geleden voor het laatst een betaalde baan gehad als administratief medewerker maar daarna alleen maar in onze zaak gewerkt. Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Heb al gekeken op werk.nl in onze regio. Daar wordt bijvoorbeeld personeel gevraagd voor de thuiszorg. Dat lijkt me heel leuk werk, maar heb je daar geen diploma voor nodig als verpleegkundige? Ik heb alleen een Havo diploma. Ik ben best bereid een opleiding te volgen maar ik vroeg me af of je ergens kunt zien voor welke banen veel vraag is. En als laatst nog de vraag of ze nog zitten te wachten op iemand van 45 jaar ?

bieb63

bieb63

01-07-2016 om 15:57

sietske

Je leeftijd zit niet mee, maar dat zegt niet alles. De economie trekt aan.
Wat heb je voor werkzaamheden gedaan voor jullie eigen zaak? Ook administratief?

Ik zou vooraleerst naar uitzendbureaus gaan en daar eens polsen wat je kansen zijn. Dat lijkt me een eerste stap en wellicht rol je van het 1 in het ander.

BBL

Een familielid die 20 jaar in een winkel had gestaan is met BBL een verpleegkunde opleiding gaan doen in een verpleeghuis, niveau 4. Inmiddels al weer jaren afdelingshoofd.
Het zou goed zijn om je in je omgeving te oriënteren wat er mogelijk is, soms meer dan je verwacht.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2016 om 16:17

Je eigen werk

Wat kun je allemaal? Wat doe je op administratief gebied? Alles wat je doet, moet je omzetten naar competenties. Wat zijn je kwaliteiten? Wat zijn je zwakke punten. Hoe ga je met problemen om? Als je alles kunt benoemen, zou ik als ik jou was, bij een uitzendbureau langsgaan en de mogelijkheden bespreken. Bedrijven maken voor het overgrote deel gebruik van uitzendbureaus. Ik zou ook op internet informatie zoeken over wat er nu van je verwacht wordt tijdens een sollicitatiegesprek.

Ik vond deze link: http://www.solliciteerbeter.nl/sollicitatietips/sollicitatiegesprek/veelgestelde-vragen-sollicitatiegesprek/

Sollicitaties worden vaak aan de hand van dezelfde vragen gevoerd. Je kunt je er dus op voorbereiden.

Als je de zorg in wilt, zou je kunnen proberen om voor de opleiding Verzorgende IG aangenomen te worden. Zelfs als je daar uiteindelijk geen vaste baan mee zou krijgen, kun je wel via een flexpool voldoende uren bij elkaar sprokkelen. Mijn dochter is Helpende, een stapje lager dan Verzorgende IG. Ze weten haar steeds beter te vinden, waardoor ze aardig wat uren kan maken. Ze vindt het erg leuk.

Je kunt ook informeren naar 'Alpha-hulp'. Ik heb een vacature als voorbeeld: http://www.leliezorggroep.nl/werken-bij/v16.0007/alphahulp-regio-zuid-west-nederland-curadomi

Anna G.

Anna G.

01-07-2016 om 17:33

Sietske

"Ik heb ongeveer 20 geleden voor het laatst een betaalde baan gehad als administratief medewerker maar daarna alleen maar in onze zaak gewerkt. "

Leer jezelf verkopen! Dit moet je natuurlijk nooit zeggen! Jouw werk voor jullie zaak moet je net zo goed beschouwen als betaald werk als dat van je man. Jullie werkten er samen voor en verdienden samen inkomen.

Wat deed je daar? Kan je jouw ervaring in een soortgelijke functie inzetten?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

01-07-2016 om 18:35

Eigen zaak is ook werk

"Man en ik hebben al 25 jaar samen een bedrijf..."

Dat is toch ook relevante werkervaring?

Taruh

Taruh

01-07-2016 om 19:01

dus

je bent al jaren managing director van een bedrijf in.......

Sietske

Sietske

02-07-2016 om 07:34

bedankt!

wat leuk dat jullie allemaal zo meedenken! Het verhaal van Anne stemt me in ieder geval hoopvol. Leuke link heb je gestuurd Kaaskopje. Zo'n beroep als alphahulp lijkt me wel wat. Ik heb trouwens in onze zaak ook administratief werk gedaan dus ik zou daar zeker wat mee kunnen. Maar ik heb het idee dat er niet zo veel behoefte aan de functie van administratief medewerkster is. Ik ga in ieder geval aan de slag met die sites en ideeën die ik hierboven las.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2016 om 01:37

Administratief medewerkster

Ik zie met enige regelmaat een vacature hiervoor op internet staan. Ik zou me als ik jou was bij een aantal vacaturesites aanmelden. Indeed, Fintrex, Jobbird, de Nationale Vacaturebank, e.d..

Joke

Joke

03-07-2016 om 22:22

Een kennis van me

Had ook een goedlopend bedrijf met haar man. Ze stond op de loonlijst voor een mooie functie maar daadwerkelijk daar werken deed ze niet. Ze genoot van haar leven als thuisblijfmoeder. Helemaal prima natuurlijk. Wel werd haar afstand tot de arbeidsmarkt steeds groter, dat wel. Is het bij jou misschien vergelijkbaar verlopen dat je nu wat onzeker bent?
Aan administratief werk is er trouwens geen gebrek, maar er zijn wel veel kapers op de kust dus je moet wel fit for the job zijn. Leeftijd is niet bij alle organisaties een issue.

Fransien

Fransien

04-07-2016 om 12:26

Geen gat in je cv

Je hebt je hele leven gewerkt, eerst voor bedrijf zus, toen voor bedrijf zo (toevallig het bedrijf van je man). Bedrijf zo moet helaas inkrimpen dus jij bent aan het solliciteren.
Je hebt ervaring met de hele administratie van een bedrijf, met HR-zaken (salaris uitbetaling enz), met leveranciers onderhandelen, enz enz enz.
Volgens mij heb je een prima cv en kun je zo ergens weer aan de slag komen.

Nieuwe

Nieuwe

10-01-2017 om 10:37

Online zoektocht

Je kan online kijken of er überhaupt vacatures zijn die persoenen met jouw profiel vragen.
Je kan het beste gewoon gebruik maken van de zoekfunctie op websites als https://www.vacatures.nl/ of bijvoorbeeld Indeed. Daar zijn de meeste vacatures verzameld, hierdoor krijg je een beeld van jouw arbeidsmarktperspectief.

Startup

Startups kunnen vaak wel iemand gebruiken met een rijke ervaring in het bedrijfsleven. Ik weet niet of je nog steeds administratief vaardig bent, maar Startups zijn daar vaak wel enthousiast over. Of je veel gaat verdienen is wel een ander verhaal... Google maar eens op startups in de buurt, kijken waar je uitkomt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.