Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

even zo

even zo

30-07-2013 om 20:50

Werken in thuiszorg met spw/ mdgo-iw

Is er iemand die in de thuiszorg of ouderenzorg werkt met een andere opleiding dan verpleegkunde of verzorgende-IG of MDGO-VZ?

Ik heb zelf de opleiding MDGO-IW, die later SPW werd. Ik heb 20 jaar werkervaring in gehandicaptenzorg, maar ik vraag me dus af of het mogelijk zou zijn om een overstap te maken naar de thuiszorg of ouderenzorg.

Zo ja, moest je hiervoor een extra opleiding voor volgen (welke).
Ik ben me aan het oriënteren, ik wil misschien een overstap maken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-07-2013 om 00:00

Dicht bij de bron

Ik ken iemand die iets heel anders heeft gedaan en op een gegeven moment de overstap naar de thuiszorg heeft gemaakt. Zij heeft al werkende een verkorte opleiding niveau 2 gedaan. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een flink aantal jaren geleden is geweest, het was nog in de tijd dat de thuiszorghulpen niet aan te slepen waren. Ik heb begrepen dat er in de toekomst vooral werk is voor niveau 3 hulpen.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

even zo

even zo

31-07-2013 om 08:28

Reactie

Ik werk nu als oproepkracht (aantal vaste uren)en dat vind ik op zich ideaal. Ik werk op niveau 3, dus ik doe ADL, medicatie (scholing is bij ons altijd verplicht voor iedereen die niet verpleegkundige achtergrond heeft) en krijg specifieke scholingen waar nodig bv insuline spuiten, stoma verzorging.
Dus ik vraag me af of zoiets ook mogelijk is in de thuiszorg.
Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die thuiszorg nodig hebben die niet meteen specifieke zorg nodig hebben.
Gisteren op google gekeken en kwam twee thuiszorg instellingen tegen waar het wel kon maar dat was niet in onze regio.
Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringsverhalen zodat ik als ik de overstap zou gaan maken ook goed beslagen te ijs ga komen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-07-2013 om 09:53

Dat werk is er zeker

En zal door toenemende bezuinigingen steeds meer toenemen. Mensen blijven langer thuis wonen, gaan eerder naar huis, maar hebben dan wel thuis zorg nodig. Dat is in ieder geval wat ik eruit begrepen heb.

Ik zou als ik jou was een paar organisaties in jouw regio benaderen met je vraag. Zij kunnen het beste inschatten of er behoefte is aan nieuwe niveau 3 verzorgenden of dat ze al ruim voorzien zijn. Mijn ervaring is namelijk uit de tweede hand en mogelijk in een totaal andere regio.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Sancy

Sancy

31-07-2013 om 11:46

Mmz

Is werk in de mmz-richting misschien iets voor je? Eventueel kun je een verkorte mmz-4 opleiding doen als het je iets lijkt. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.profitopleidingen.nl/profit-mbo-college-pw3-pw4-mmz3-mmz4/mmz4-specifieke-doelgroepen

Cersei

Cersei

31-07-2013 om 15:29

Toevallig

kreeg ik net een mail van uitzendorganisatie EMC die een pool met verzorgenden aan het opzetten is in Amsterdam en ZuidHolland, herintreders van harte welkom. Bel ze eens zou ik zeggen als je in die buurt woont. emc.nl

Reactie mmz

MMZ lijkt me niet handig omdat je vaak ziet dat opleiding IG gevraagd wordt bij thuiszorg.
In het werkveld waar ik nu zit zie je eerder MMZ opgeleiden, dit is meer op begeleiding gericht, net als de opleiding die ik heb gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.