Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Beer

Beer

26-08-2012 om 14:52

Werken in de thuiszorg leuk? omscholing via bbl haalbaar?

De titel zegt het al: is werken is de thuiszorg leuk om te doen?

Momenteel zit ik alweer een paar maanden wegens faillissement vorige werkgever thuis en het is erg moeilijk om een nieuwe baan te vinden in mijn oude branche. Daarom zit ik te denken over een carrière switch. Ik zou graag de zorg in willen gaan. Helaas staat het uwv hier erg negatief tegenover omscholing en werkt niet mee. Aan de meeste opleidingen zit namelijk een verplichte stage verbonden en daar geven zij geen toestemming voor want: duurt te lang, geeft geen baangarantie en kost alsnog HUN geld Dit beleid is trouwens per gemeente verschillend maar dat terzijde.

Maar goed: de huiszorg lijkt mij wel iets wat goed bij me past. Er schijnen in de directe toekomst best mensen nodig te zijn. Ik vraag me af of ik dit via een BBL opleiding kan realiseren en of het realistisch is op mijn leeftijd: 39. Voordeel van BBL: je krijgt direct betaald voor je werk en ik kan dan die stomme uitkering uit en weer aan een toekomst werken.

Wie heeft er advies/tips/ervaringen voor mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kamille

kamille

26-08-2012 om 16:58

Baangarantie

Ik ben bang dat het UWV gelijk heeft wat baangarantie betreft. Er zijn namelijk plannen om de thuiszorg nog verder kapot te bezuinigen. Heel jammer, maar helaas, zo liggen de feiten wel.
Je zou het UWV wel kunnen vragen waar zij nog wel brood in zien!

Hmm

Ik heb het als student jatenla g gedaan en oohh wat was ik het zat!
Maar als je houdt van je aanpassen en veel schoonmaken, is het vast te doen. De hele week lang lijkt mij best zwaar trouwens.

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2012 om 17:34

Maar...

Thuiszorg is niet alleen poetsen. Als je wilt schoonmaken heb je immers geen bbl nodig, dat kan een student ook doen bij thuiszorg. Thuiszorg is daarnaast ook verzorgen/verplegen,waarvoor je wel een opleiding volgt.

Snuggle's

Snuggle's

26-08-2012 om 23:54

Ligt aan wie gaat regeren

Als de sp de verkiezingen wint wordt de thuiszorg juist uitgebreid. Nou ja, dat is het plan althans. Ik neem tenminste aan dat je niet schoonmaken in de thuiszorg bedoeld maar als verzorgende of verpleegkundige?

Waar

Inderdaad, ik vergat even dat er ook iets naast schoonmaken is in de thuiszorg.

DikkiD

DikkiD

28-08-2012 om 12:38

Al eens gedacht aan

ADL (algemene dagelijkse levensverrichtingen) zorg bij Fokuswonen?
Daar verdien je meteen een volwaardig salaris en word je intern opgeleid (geen relevante opleiding nodig).

Het gaat hier om mensen met een lichamelijke beperking die zelfstandig tussen andere mensen in aangepaste woningen wonen en 24uur per dag ADL hulp in kunnen schakelen middels een oproepsysteem.

Er zijn momenteel 97 projecten in heel Nederland, wellicht dat er bij jou in de buurt ook zo'n project is?

Succes!

Dikki

Bedankt voor de tip.
Ik ben ook op zoek en met mijn thuiszorg achtergrond was mijn nieuwsgierigheid gewekt. Meteen op de site gekeken en de eisen sluiten perfect bij mijn achtergrond aan. Enne toevallig vragen ze bij mij in de omgeving een ADL, dus meteen gesolliciteerd ! Nu is het dus afwachten.
Gr. Rymcke

DikkiD

DikkiD

06-09-2012 om 07:18

Spannend!

Hee Rymcke, dat is spannend! Het gaat je vast wel lukken, met de juiste instelling kom je al heel ver. Het is een top-werkgever, dus dat zit ook wel goed.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.