Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

werkzoekende

werkzoekende

11-10-2015 om 16:49

werk vlak over de grens: kent iemand een (NL?) arts

hallo; misschien moeilijke vraag, maar kent iemand toevallig iemand die vlak over de grens (arnhem-->) werkt bij een huisarts of arts die ook veel nederlanders behandeld? Ben op zoek naar werk; zeg even niet wat, is niet handig. Lijkt me leuk om nederlanders net over de grens, mijn diensten aan te bieden (paramedisch).
Ik zou hem/haar dan eens wat kunnen vragen.

mirreke

mirreke

11-10-2015 om 22:24

Ik ken een kinderarts die veel nederlanders behandelt

Eigenlijk hebben alle artsen hier veel nederlandse patiënten. En er zijn ook veel nederlanders die hier als arts werken. Ik weet ook een fysiotherapiecentrum in Duitsland gerund door een nederlander. Daar heb je misschien nog meer aan.
Maar waarom zou je alleen aan nederlanders je diensten willen aanbieden? Alle nederlanders die ik ken behandelen ook gewoon duitsers. Mijn partner heeft ook een paramedisch beroep. In duitsland heeft hij vooral duitse klanten, in nederland vooral nederlanders. Denk er wel aan dat wat jij aanbiedt ook vergoed moet kunnen worden door de krankenkasse, anders begint (vrijwel) niemand eraan...

werkzoekende

werkzoekende

12-10-2015 om 10:50

ok!

eh.. tja, dan moet je je zeker uitgebreid registreren en zo om vergoed te worden en dan moet ik ook uitzoeken of het vergoed wordt. Daar kan ik wel achter komen.
het mag volgens mij gewoon wel, vanwege europese regels.
reden waarom ik alleen nederlanders wil... ik spreek niet echt goed duits zeker in het beroep veel 'bepaalde' woorden...
In zo'n centum is wel een goed idee.

Zo gebeurd

Andersom wel. Ik ken iemand die in Nederland op de grens met Duitsland werkt (medisch). Het patientenbestand is volledig diffuus.

"reden waarom ik alleen nederlanders wil... ik spreek niet echt goed duits zeker in het beroep veel 'bepaalde' woorden..."
Juist daarom hoef je je niet druk te maken. Je hoeft niet al het Duits te leren. Alleen maar dat Duits.
Dat is zo gebeurd.

werkzoekende

werkzoekende

12-10-2015 om 15:12

gut

hahah nou ik ken wel WAT duits maar spreek het niet zo maar ineens goed!! vind ik toch vrij sukkelig overkomen, dus dat zal tzt moeten komen.
ga mijn beroepsvereniging maar eens raadplegen.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-10-2015 om 22:51

Begin nu al met Duits leren.

Niet eerst een baan zoeken en dan eens wat aan je Duits gaan doen. Nu meteen beginnen, misschien kun je nog inhaken bij een cursus die in september is begonnen. Zo heb ik het ook gedaan toen ik nog maar hele vage plannen had om ooit naar Spanje te emigreren. Baat het niet dan schaadt het niet. Wat heb ik er een plezier van gehad en mijn kansen op werk waren er bepaald groter door geworden.

mirreke

mirreke

13-10-2015 om 12:34

Volkshochschule

voor taalcursussen Duits als tweede/vreemde taal. Ik heb de link van Kleve, maar deze geldt voor de vrijwel de gehele province (ook Emmerich).

http://www.programm.vhs-kleve.de/index.php?kathaupt=1&katid=45&katvaterid=4&katname=Deutsch+als+Fremdsprache.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.