Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Triva

Triva

22-08-2017 om 11:21

Werk na je vakantie

Het schijnt zo te zijn dat de meeste scheidingen na de zomervakantie worden ingezet, nu vroeg ik me af of men ook meer gaat kijken naar ander werk na de zomervakantie?

Mijn man heeft in 25 jaar 9 werkgevers gehad, de laatste vier in de afgelopen 2 jaar waarvan drie wisselingen in het afgelopen jaar. Ontzettend zwaar geweest voor hem, hij was steeds niet op zijn plek.

Een jaar of 8 geleden brak het bij hem ook door na de vakantie, snel ander werk gezocht, niet op zijn plaats maar gelukkig meldde zich een werkgever waar hij wel graag wilde werken, dus toen ook nog vlak na zijn proeftijd weer gestopt.

Zelf heb ik vier werkgevers en bij drie had ik weer zin om te werken maar bij de vierde ben ik er klaar mee, je voelt gewoon dat je niet meer terug wil.

Herkenbaar? Of zijn jullie allemaal altijd gewoon gelukkig in het werk voor of na een vakantie?

Vesta

Vesta

22-08-2017 om 11:42

heel tevreden

Ik ben heel tevreden met mijn werk. Zit dan ook al 15 jaar bij dezelfde werkgever in een vergelijkbare functie. Die functie zelf veranderd wel regelmatig en ik kan ook zelf aangeven wat ik wil doen of op welk gebied ik me wil ontwikkelen.

Als je mijn functie nu naast die van 10 jaar geleden legt is er een wereld van verschil.

Ook qua flexibiliteit en afstand tot huis zit ik ideaal. Leuke collega's dus wat wil ik nog meer.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-08-2017 om 12:06

Nee

Een gewetensvraag... ik ben vorig jaar van baan veranderd na 17 jaar op dezelfde plek. Ik was erg toe aan iets anders. De eerste maanden in de nieuwe baan waren afschuwelijk, en nu gaat het wel. Maar niet laaiend enthousiast dat ik weer aan het werk mocht. Frustrerend hoor, ik had zo lang gezocht naar iets nieuws, en dan is het het niet.

Nee.

Voor de afwisseling kijk ik wel eens op de vacaturebanken op internet of ik iets "leuks" tegenkom. Maar dat is het normale "sleur" gevoel wat er wel eens is. Ik kijk ook wel eens op Funda of het al tijd is om te verhuizen

Maar echt serieus dus niet. Aan het einde van de vakantie moet ik wel altijd even opstarten, zin maken, maar dat komt alleen omdat onze vakanties zo gezellig en relaxed zijn. Dus scheiden zit er nu net na de vakantie ook niet in.

tante Sidonia

tante Sidonia

22-08-2017 om 20:17

maar je vraag...

Tja, de zomervakantie is wel een tijd voor bezinning. Voor mij althans wel. Dat je toch weer geconfronteerd wordt wat jouw leven de moeite waard maakt zo i8n de vakantie, en hoe je in tijden van stress toch beter voor jezelf kunt zorgen.
Soms komt daar een echtscheiding uit voort (tja, als dat echt voor iedereen beter is) een andere baan of een nieuwe hobby. Of het afleren vcan iets; een bepaalde verslaving zoals iets simpels als facebook.

Zomaar

Zomaar

23-08-2017 om 11:05

nee

Bij mij werd die einde van het jaar besproken, ingezet in de eerste maanden van het jaar en uitgesproken (dat dan weer wel) na de zomer.

Mijn baan vind ik nog steeds leuk, maar de spanning die er in de laatste 3 maanden was met collega's onderling heb ik helaas meegenomen naar huis en veel last van gehad tijdens mijn vakantie.
Ik ben in 3 weken 5 kilo afgevallen. Niet echt leuk.

Vakantie en bezinning

Ja, dat is wel een duidelijke... of je na 2-3 weken vakantie weer zin hebt om naar je werk te gaan zegt eigenlijk alles... Ik denk dat je zeker vanaf een bepaalde leeftijd en met de crisis nog in het achterhoofd vindt dat je blij moet zijn dat je überhaupt werk hebt. Dat maakt je minder kritisch. Ik heb de afgelopen jaren meerdere keren in de situatie gezeten dat ik weg móest. Alle keren was ik bij die werkgever, achteraf gezien, niet op m'n plek. Maar wilde ik dat niet zien, uit angst om weer op straat te staan.

Sinds een paar maanden heb ik een baan waar ik wel echt op mijn plek ben. Ben ook best bang om dat te verliezen. En vond de eerste werkdag toch ook wel eng... maar dan omdat ik bang was dat tijdens mijn vakantie dingen aan het licht waren gekomen die ik niet goed had achtergelaten en die collega's hadden moeten oplossen. Soms haal je je van alles in je hoofd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.