Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

vof

vof

15-05-2016 om 09:54

Werk en ontspanning

Wij hebben een eigen bedrijf. Mijn man werkt meestal 6 dagen in de week.
Zondagsmorgens de administratie en een paar avonden in de week ook met administratie bezig.

Wij hebben genoeg orders nu, dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Dan hadden we soms weken niets en dus ook geen inkomen.

Zelf werk ik nog en krijg maandelijks een vast inkomen. Gelukkig.

Maar waarom het gaat.
Veel orders - elke maand de vaste lasten - maar er blijft geen geld over.

Van mijn geld worden verzekeringen betaald en de boodschappen.

Als we met het werk klaar zijn dan is op het de op bank voor de tv.
Of lezen of puzzelen.

Er is dus weinig geld om iets te ondernemen.
Maar toch willen we graag op vakantie. En dat lukt meestal ook wel, alleen dan moeten we het maandelijks maar weer zien op te lossen.

Zijn er meer mensen die zelfstandig zijn en veel orders hebben en weinig geld over houden. Ik zou graag met deze mensen in contact willen komen.

Zonnetje

Zonnetje

15-05-2016 om 10:27

he is dit niet ?

de jaarlijks terugkerende vraag van iemand die eigenlijk geen geld heeft om op vakantie te gaan, maar dat toch wil?

Als je wel veel orders hebt, maar niks overhoudt, zijn misschien je marges te laag?

Target

Target

15-05-2016 om 11:21

tja

Als er "veel" binnen komt dan zou je genoeg moeten verdienen, dus dan doe je ergens iets niet goed denk ik.

En dan 1 tip die ik bijna als levensmotto heb: je kan iets nog zo graag willen, maar als je geen geld hebt dan kan het niet.
Nee leren zeggen en nee leren accepteren.

Als je het hele jaar dingen passend moet maken om een vakantie te kunnen terugbetalen dan kun je niet op vakantie of moet een budgetvakantie nemen. En er met al het sparen rekening mee houden in het jaar daaraan voorafgaand.

Maar volgens mij is dit idd de TS wiens man met name toch weg wil en liefst ver weg naar de zon. Dat zou wel vreselijk hardnekkig en ... zijn.

Miekemieke

Miekemieke

15-05-2016 om 11:33

boekhouding

Heb je zicht op de boekhouding van het bedrijf? Lekt er geen geld weg? Betalen alle klanten wel? Misschien kun je met je man meekijken naar de administratie.

of als je weg wil, maar het niet kan betalen

Kijken of je met het gezin op een huis mag passen. er zijn mensen die graag willen dat er mensen in hun huis komen om op hun dieren te letten of huis.

vlinder72

vlinder72

16-05-2016 om 12:31

Inkomen

Als je niet genoeg geld hebt om op vakantie te gaan dan heb je twee mogelijkheden. Inkomen verhogen of uitgaven verlagen. Of niet op vakantie natuurlijk.

Meer dan genoeg orders maar nauwelijks genoeg om de vaste lasten te betalen betekent dat jullie of te duur wonen of jullie marges zijn te laag. Is het tarief van je man wel hoog genoeg ten opzichte van de kosten die hij maakt? Wat gebeurt er als hij zijn tarieven verhoogd? Is het anders geen optie om toch uit te gaan kijken naar baan in loondienst. Volgens mij zitten jullie hier al jaren mee.

En verder gaan de vaste lasten voor. Als er geen geld is voor de vakantie dan kan je niet op vakantie.

Niki73

Niki73

18-05-2016 om 12:41

Een baan voor je man!

Je schrijft dat jullie leven van jouw salaris. Je man werkt dus al jaren zo hard maar houdt er (bijna) geen cent aan over? Dan is het hoog tijd dat hij hiermee stopt en een baan zoekt. Dan hebben jullie ineens twee salarissen, hij werkt maar 5 dagen en dus hebben jullie meer tijd voor elkaar en leuke dingen, en jullie kunnen op vakantie. Probleem opgelost.

Ely

Ely

18-05-2016 om 15:19

Ik ben ook wel nieuwsgierig

Of jij dezelfde bent die eerder heeft gepost over vakanties naar - ik dacht- Italië?
Als ik het hoed begrijp komt er genoeg geld uit bedrijf van je man om huur/hypotheek, gas, water, licht te betalen. Misschien ook een auto of auto's?
Jij betaalt de verzekeringen en boodschappen.
Het lukt niet om elke maand wat opzij te zetten om zo te sparen voor een vakantie. Maar jij bent in loondienst dus jij krijgt wel vakantiegeld? Is dat niet genoeg?

Ik weet niet zo goed watvoor antwoord je hier zoekt. Het lijk mij dat de voor de hand liggende antwoorden al gegeven zijn. En ja, het is heel gebruikelijk dat hardwerkende mensen niet op vakantie kunnen omdat ze er geen geld voor hebben. Zowel in loondienst of ondernemer. Tis zuur maar waar. In sommige gevallen is het trouwens ook een kwestie van keuzes maken. Bijvoorbeeld wel twee aardige auto's rijden en niet op vakantie kunnen. Geen idee hoe dat bij jullie is.

Wat zou je willen? Behalve dat het schip met geld gewoon aan komt varen?

bieb63

bieb63

18-05-2016 om 16:03

Ik begrijp het ook niet helemaal

Als er veel/voldoende orders binnen komen maar te weinig winst overblijft, dan is er iets mis met de in/verkoop marges en/of de opslagkosten. M.a.w. de zaken zijn niet rendabel.

Verder is het moeilijk te zeggen waarom er geen potje is voor een vakantie. Meestal heeft dat te maken met te duur wonen, te veel uitgaven in welke zin dan ook.

En ja, zoals hierboven ook gezegd: hard werken betekent niet altijd geld voor 'luxe'.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

18-05-2016 om 19:58

Wat ik me afvraag

Volgens mij zit je al minstens 10 jaar met hetzelfde probleem. Zijn jullie in die tijd nog op vakantie geweest?

Lou

Lou

22-05-2016 om 11:47

Open deur

Het is inderdaad een nogal open deur die je hier intrapt. Als ik zes dagen per week zou werken en daarmee niet meer kon betalen dan de vaste lasten, dan had ik allang gekeken naar andere mogelijkheden. Zoals daar zijn: tarief omhoog, zakelijke uitgaven omlaag, baan zoeken. Maar daar zullen jullie toch zelf ook wel op gekomen zijn neem ik aan. Dus: wat is het precies dat niet lukt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.