Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

thuiszitter

thuiszitter

07-11-2015 om 09:59

welke kosten aftrekbaar?

Ik lees op de site van de belastingdienst dat de volgende kosten voor de alimentaiegerechtigde aftrekbaar zijn:

advocaatkosten
telefoonkosten
portokosten
reiskosten
incassokosten

Maar wat ik hier mis is, welke kosten mag de alimentaieplichtige aftrekken in het hele traject van scheiding en bijkomende kosten?

Klopt het dat wanneer ik eigen woning verlaten heb, maar wel nog steeds de helft van de hypotheek, met levensverzekering en opstal betaal dat ik de helft van die kosten mag aftrekken?

Fiscale partners.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/woning/uw_hypotheek_of_lening/wat_is_aftrekbaar/wat_is_aftrekbaar

De belastingdienst zegt dat je kosten mag delen als je ficale partners bent. Levensverzekering en opstal zijn sowieso niet aftrekbaar, tenminste niet dat ik weet.

Katniss

Katniss

08-11-2015 om 23:02

www.belastingdienst.nl

Je ex mag de kosten die ze heeft gemaakt om partneralimentatie te krijgen aftrekken. Jij kunt geen kosten voor rechtsbijstand aftrekken.
Het hele verhaal rond de hypotheekrente-aftrek en huurwaardeforfait (wat tegenwoordig anders heet maar waarvan ik de naam altijd vergeet) staat op de site van de belastingdienst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.