Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Cersei

Cersei

15-01-2013 om 22:42

Welke hypotheek meer dan tien procent boetevrij aflossen?

Graag jullie advies. Binnenkort verloopt onze rentevaste periode en gaan we op zoek naar een nieuwe hypotheek. De oude is een beleggingshypotheek, die te weinig oplevert. Nu zijn we al fanatiek de mogelijke tien procent per jaar aan het aflossen, maar ik wil graag meer aflossen. Heeft iemand een recente hypotheek waar dat kan? Uiteraard kan ik dat aan een tussenpersoon vragen, maar ik doe graag zoveel mogelijk zelf en kan het op internet niet vinden. Alvast erg bedankt voor het lezen en eventueel reageren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andere mogelijkheid

Cersei, als je er zo niet uitkomt is er nog een mogelijkheid, en dat is om een deel van je hypotheek met een extreem korte rentevastperiode te nemen. Die mag je namelijk bij ommekomst van die periode aflossen, vziw.

En als dat zo is zou ik me ook kunnen voorstellen dat je onbeperkt boetevrij kan aflossen als je rente variabel is.

Overigens: in de praktijk kan je ook boetevrij aflossen als de actuele hypotheekrente op het moment van aflossen hoger is dan de voor jou geldende rente. Maar ja, je weet nooit van tevoren wanneer die situatie zich voordoet.

Groeten

Temet

Cersei

Cersei

15-01-2013 om 23:36

Briljant, temet

Dat ik daar zelf niet opgekomen ben! Voor een jaar vastzetten en kijken wat er weer bij overdracht af te lossen is, dank je wel!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Prakje

Prakje

16-01-2013 om 06:35

Variabele rente

Dat adviseert ook onze hypotheek adviseur voor het aflossingsvrije deel. Deze rente is altijd de laagste, en kun je elk moment vastzetten als de rente gaat stijgen. moet je dan wel in de gaten houden.

Alles wat je minder betaalt aan rente, kun je gebruiken voor je aflossing. Sla je twee vliegen in een klap

Wij gaan dit eind van het jaar waarschijnlijk zo doen, alleen de rente van de spaarhypotheek vastzetten, en de rest op variabel houden.

bibi63

bibi63

16-01-2013 om 15:53

Maar

moet je dat dan niet weer bij een notaris regelen, met alle kosten van dien?
Gr. Bibi

Sahara

Sahara

16-01-2013 om 16:10

Florius

Bij Florius mag je onbeperkt aflossen.

Maar omzetten naar variabel werkt ook natuurlijk. Overigens werkt dat trukje met die variabele rente niet altijd. Ik heb mijn rente vast staan voor 15 jaar tegen een percentage dat lager is dan de huidige variabele rente.

Toke

Toke

16-01-2013 om 22:49

20 procent boetevrij

Bij de meeste Rabohypotheken mag je tot 20 procent boetevrij extra aflossen.

Cersei

Cersei

16-01-2013 om 23:29

Bedankt

Iedereen enorm bedankt voor de input, ben weer veel wijzer geworden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mopperkont

mopperkont

17-01-2013 om 15:36

Florius

Ik heb daar ook een hypotheek, maar daar mag ik niet onbeperkt aflossen.

Sahara

Sahara

17-01-2013 om 20:27

Mopperkont

In mijn voorwaarden staat ook nog dat ik 10% boetevrij mag aflossen maar toen ik wou aflossen bleek het onbeperkt te mogen. Blijkt dit jaar aangepast te zijn.

Het staat wel op de website en als je belt wordt dat ook bevestigd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.