Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mare

Mare

02-07-2018 om 20:38

Welk PIS (personeels informatie systeem) gebruiken jullie?

Ik werk sinds recent als HRM/Office Manager bij een bedrijf (verdeeld over meerdere BV's en locaties) van ca 65 medewerkers. Leuk, snelgroeiend. De HR-administratie is een beetje houtje-touwtje: excelsheets die handmatig worden ingevuld als urenregistratie, managers die (eigenlijk) verlof moeten bijhouden maar daar ieder hun eigen systeem voor gebruiken, ziekteverzuim waarbij per locatie een eigen keuze is gemaakt voor registratie (en verzekeraar, ook nog). Dit kost me gruwelijk veel tijd, niet efficient, veel kans op fouten, niet inzichtelijk etc.
Dat kan, kortom, veel beter.
Ik ga dus ook zoek naar een PIS, die liefst een aantal zaken combineert zodat we 1 ingang/portal hebben met:
- urenregistratie (die alleen ingevuld hoeft te worden bij afwijkingen, zodat bij reguliere werkzaamheden die veel mensen hebben er geen tijd verloren gaat aan invullen van bekend werk)
- verlof (aanvraag, goedkeuring, registratie)
- verzuim
- in- uitdienst (rn seintje naar manager en hr wanneer een tijdelijke AO gaat verlopen)

Ik hoor erg graag jullie ervaringen, alvast dank,
Mare

Pakketselectie

https://www.hrmsystemen.nl/ict-informatiecentrum

Er is veel op het web te vinden. Maar diep vooral ook uit je eigen ervaringen. Meestal heb je al snel hier en daar wat ervaringen/mislukkingen opgedaan of gezien en daar kun je vooral veel van leren.
Bijvoorbeeld:
80 procent van de wat grotere projecten op dit soort gebied loopt uit de opties wat geld en tijd betreft.
Er moet een draagvlak voor zijn met voldoende middelen bij de leidinggevenden van de organisatie
Kijk goed wat je minimaal verwacht van het pakket: ik heb eens een pakketselectie meegemaakt voor bewoners van een grote instelling dat de volledige gba adressen uiteindelijk toch niet bleek te kunnen bevatten.

Weet je zeker dat wat je hebt niet ruim voldoende is?