Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dilemma

Dilemma

02-01-2013 om 14:19

Wat zouden jullie doen?

Ik werk sinds een jaar met veel plezier, mooi contract, 2 dagen per week.
Nu is het alleen lastig om de vakanties te plannen. Werk is in de zorg, meer dan 2 weken zomer zit er niet in en verder is het eigenlijk veel schoolvakanties doorwerken. Buiten de schoolvakanties zijn er geen problemen. Ik heb nog jonge kinderen, zit nog zeker 10 jaar aan de schoolvakanties vast.
Ben zelf eind veertig en wil ook wel genieten van de vakanties, mijn man werkt veel.
Ben niet afhankelijk van mijn inkomen.
Verwend probleem dus.
Nogmaals het werk is leuk en dit contract krijg ik niet snel weer. Maar zo jammer van al die kindervakanties waarin we weg willen en het gewoon niet kan omdat ik 2(!) dagen werk die weken. Alternatief van dagen sparen of meerdere dagen per week werk werken om later vrij te zijn is er niet, zeker niet in de schoolvakanties.
Wat zal ik doen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Baan op een school nemen

Werken in het onderwijs is denk ik je enige mogelijkheid om tijdens de schoolvakanties vrij te zijn. Als het financieël mogelijk is kan je natuurlijk ontslag nemen en als je kinderen ouder zijn weer eens op zoek gaan. Maar net wat je wilt. Mijn man is tijdens schoolvakanties ook meer vrij dan ik, vind ik wel prettig, hoef ik niets te regelen. Soms ga ik dan zelfs extra werken.

Vic

Vic

02-01-2013 om 15:18

Verder kijken

Het verbaast me altijd wel wat medewerkers in de zorg zichzelf laten 'opleggen'. Enerzijds wordt optimale flexibiliteit verwacht, maar andersom is er vaak weinig mogelijk. Ik zou gaan uitkijken naar een baan waarin ik wel langer vrij zou kunnen nemen tijdens vakanties. Twee weken is wel heel erg kort.

Fransien

Fransien

02-01-2013 om 15:33

Vaste dagen of flexibel?