Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

thuiszitter

thuiszitter

28-04-2016 om 14:43

wat zijn de gevolgen voor de alimentatieplichtige

als we besluiten te gaan samen wonen?

Hoe bekijkt de rechter het als ik een appartement zou kopen van bijv € 160000 en ik heb daarvoor een lening nodig van € 100000 tegen laten we zeggen 2,7 % rente
Mijn inkomsten zijn 1500 en haar inkomsten 1700 euro netto per maand

Wat zou ik dan grofweg aan kinderalimentatie kwijt zijn?
De kinderbehoefte was berekend op 240 euro per kind, ze ontvangt aan alleen staand ouderkop en kinderbijslag 480 euro in de maand, dus normaliter zou ik mits de draagkraagt toereikend is 240 euro moeten betalen.

Nu zei laatst iemand tegen mij dat als ik zou gaan samenwonen, de rechter zomaar zou kunnen beslissen om Veel meer alimentaie te moeten betalen omdat je door samenwonen bepaalde lasten kunt delen en dus hoger draagkracht hebt!

Wie kan hier iets zinnigs over vertellen!

Noet

Noet

28-04-2016 om 15:26

klopt

dat klopt, maar dan moet je ex wel een zaak aanspannen om een herberekening te laten doen, je hoeft het niet spontaan aan te bieden als zou dat wel netjes zijn.

V@@s

V@@s

28-04-2016 om 15:47

Dat klinkt

Alsof de berekening gemaakt is op het moment dat de alleenstaande ouderkop geheel werd afgetrokken van de alimentatie. De berekening is nu anders. Geen idee waar je op uit zou komen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

28-04-2016 om 16:51

Tempo

Is de scheiding al een beetje geland, of ben jij een andere thuiszitter dan diegene die kort geleden zo stuk zat vanwege de scheiding?

Pandora

Pandora

28-04-2016 om 19:29

Dacht ik ook al, Vesper

Nooit gaan samenwonen met je reboundliefde en nooit gaan samenwonen totdat je de 2-year-itch achter de rug hebt, Thuiszitter! Het is een bekende valkuil.

Paddington

Paddington

11-05-2016 om 15:16

Inkomen

Als jouw inkomen echt 1500,- is dan is jouw draagkracht 130,- per maand.

https://www.rechtspraak.nl/SiteCollectionDocuments/Draagkrachttabel-2016.pdf

Met dat bedrag moet je dus rekening houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.