Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

frela

frela

31-10-2012 om 11:58

Wat hangt zzp-ers boven het hoofd

Met het nieuwe kabinet. Ik heb iets gehoord over de afschaffing van de kleine ondernemers regeling. En ik hoorde ook iets over meer belasting. Ik verdiep me er nooit zo in, en kan er ook nog niet veel over vinden, behalve wat opruiende columns (dat zzp-er niet zo moeten zeuren). Nu ben ik toevallig zo'n zzp-er met een zeer bescheiden omzet. Maar als ik het begrijp ga ik nog minder overhouden? weet iemand iets meer? En dan in normale taal? Ik werk momenteel best hard, maar ook hier is het gewoon crisis. Ik ben al vrij goedkoop maar men vindt mijn steeds vaker te duur. Ik wil ook niet teveel zakken in prijs. En eigenlijk ben ik hard toe aan een nieuwe pc en software die up to date is. Zeker in de branche waar ik werk is bijblijven belangrijk maar erg duur. Ik loop 5 jaar achter met mijn software, maar durf nu even niet zo goed te investeren.
En dan heeft mijn man te horen gekregen dat er weer mensen uit moeten op zijn werk (nog een ronde) als hij erbij zit zijn we helemaal de pineut

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cersei

Cersei

31-10-2012 om 13:43

Nou

Veel meer is er ook nog niet bekend. Vanuit die winstbox zou je 28% belasting gaan betalen.
Dus ga maar rekenen....

Fnv zelfstandigen

Als zzp'-er ben ik ook erg benieuwd wat er daadwerkelijk voor onze beroepsgroep gaat veranderen. Het regeerakkoord is namelijk tamelijk vaag.

Op hun site schrijft FNV Zelfstandigen:

"Wat wel expliciet in het regeerakkoord staat is een versobering van de zelfstandigenaftrek en een nieuwe regeling, de winstbox, voor alle fiscale faciliteiten voor ondernemers. Dat zat er al een tijd aan te komen. Ook hier vinden wij het geen goed argument om werknemers en ondernemers over één kam te scheren. Wij vinden dan ook dat de belastingfaciliteiten op een andere manier beter moeten worden geregeld. Zeker als we daarmee van het urencriterium verlost worden. De plannen op dit punt zijn nog niet duidelijk uitgewerkt, daar gaan we dus flink over meepraten."

Ik ben benieuwd of zij nog wat gedaan kunnen krijgen.

Chris

Sancy

Sancy

31-10-2012 om 22:34

Lees dit eens

http://ashatenbroeke.nl/2012/10/31/blog-wat-betekent-het-regeerakkoord-voor-kleine-zzpers/
Ik vond het wel een helder stuk, maar ik ben geen zzp'er en ben rekenkundig uitgedaan dus dat wil niks zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.