Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Beurs

Beurs

23-09-2014 om 12:11

Waardepapier aan toonder

Vroeger had je een waardepapier dat je kocht en dat uitbetaald werd aan degene die het inleverde. Meen ik me tenminste te herinneren. Bestaat zoiets nog? Ik zoek dus iets wat ik nu koop en wat tzt uitbetaald kan worden aan degene waar ik het aan geef.

Barvaux

Barvaux

23-09-2014 om 13:47

Waar verschilt dat met een waardebon?

Barvaux

Barvaux

23-09-2014 om 13:52

en eigenlijk

.... is het bankbiljet het waardepapier aan toonder toch?

Beurs

Beurs

23-09-2014 om 21:46

Klopt

maar voor een waardebon is het bedrag te groot en zo'n bedrag cash is ook niet handig. Ik wil het pas over een jaar of 5 geven vandaar.

wizzer

wizzer

23-09-2014 om 21:56

spaardeposito

Als het de bedoeling is dat het geld pas over vijf jaar gebruikt kan worden moet je volgens mij ergens een spaardeposito openen (en er dan op letten het bedrag echt niet opneembaar is voor het einde van de looptijd).

Beurs

Beurs

23-09-2014 om 22:06

Creditcard en depositie

Ik vertrouw een creditcardfirma niet zo dat ik daar een groot bedrag aan zou toevertrouwen voor zo'n lange periode.
Een deposito heb ik naar gekeken maar die wat ik zag zijn toch tussentijds opneembaar en dat is niet de bedoeling. Voordeel zou wel zijn dat er dan wat rente over terugkomt. Daar ga ik toch nog eens goed naar kijken.
Dank allemaal voor de reacties

wizzer

wizzer

23-09-2014 om 23:07

Hier een overzicht

Er zijn banken waar tussentijds opnemen niet mogelijk is:

http://weblog.sparen.nl/deposito-tussentijds-opzeggen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.