Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fleur

Fleur

18-09-2013 om 12:14

Waar heb ik nu recht op

Hallo, ik ben geloof ik de weg een beetje kwijt,ik ben bij gemeente geweest om wat dingen aan te vragen en kreeg toen een mail van gemeente ambtenaar dat in het kader van het minimabeleid, zowel ik als mijn man recht hebben op 250 per jaar voor educatieve,culturele en sportieve activiteiten,daar kwam bij dat de kids in het kader van het participatieregeling ook recht hadden op 250 per kind.Nu wordt ik net gebeld door de gemeente dat ik 1000 euro krijg,ben ik heeel blij mee, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb ook een formulier in moeten vullen met de sportclubs van de kinderen, een andere medewerker had gezegd dat je daar 200 per kind,per kalenderjaar voor kreeg.Nu krijg ik dus 1000,en ik vraag me al af de participatieregeling de eigenlijke sportregeling is,of heb ik ook nog recht op 400 sportieve activiteiten voor de kids?

Anne69

Anne69

18-09-2013 om 13:55

Gemeente bellen

Ik zou de gemeente even bellen en het je precies laten uitleggen. Dan voorkom je ook dat je misschien dingen moet gaan terugbetalen. Hier op het forum is het moeilijk advies geven omdat dit soort regelingen in elke gemeente verschillen.

Wachten op papieren

Ik zou even de officiele papieren bevestiging van de gemeente afwachten maar ik denk dat dit het totaal bedrag is voor een jaar voor jou gezin. Duizend euro voor "educatieve,culturele en sportieve activiteiten". Wat veel geld overigens. Meer dan 20 euro per persoon, per maand. Als daar nog eens 400 bij zou komen is het 30 per maand, per persoon. Maar het zal duidelijker worden als de papieren binnen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.