Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ant_Jan

Ant_Jan

19-04-2016 om 08:43

WA dekking voor kinderen na scheiding

Hai,

Ik heb een vraagje over de WA dekking van de kinderen van mijn partner. Zij heeft 2 kinderen en is enkele jaren geleden weggegaan bij haar man. Nu schoot onlangs 'ineens' het woordje WA dekking door ons hoofd. Ze waren vroeger gewoon verzekerd, maar hoe dat nu is is niet bekend. De band met haar ex is dusdanig dat vragen of ze bij hem op de polis staan momenteel 'not done' is (ja, daar kun je gevoel bij hebben, maar op dit moment is dat contact gezakt tot onder nul).

Nu kunnen we natuurlijk snel een eigen/nieuwe WA verzekering nemen maar ik wil weten of er consequenties zijn wanneer iemand dubbel verzekerd is, en of zij ergens kan nazoeken of er al een verzekering loopt met deze dekking?

Moeder

Moeder

19-04-2016 om 09:09

Verzekeringsagent

Gewoon even je verzekeringstussenpersoon bellen? Heb ik na de scheiding gedaan en die heeft verder alles geregeld.

Ant_Jan

Ant_Jan

19-04-2016 om 09:59

klopt (half)

En bedoel je dan om een nieuwe af te sluiten, of om te kijken of de dekking er nog is. Want bij wie eea liep is voor nu niet terug te halen namelijk...

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2016 om 07:48

Als je partner een eigen wa heeft

Zijn de kinderen meeverzekerd. Als jullie getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap en jij bent verzekerd gaan de kinderen daar ook in mee. Behalve bij een lat-relatie.

Vera

Vera

20-04-2016 om 15:07

Het kan ook nog dat haar ex die verzekering opzegt. Als er geen communicatie is, weet je dat niet. Dus misschien sowieso verstandig een eigen WA verzekering te nemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2016 om 17:43

Precies

Dat zou ik doen.

Sandea

Sandea

27-04-2016 om 22:29

Avp

Wa staat voor wettelijke aansprakelijkheid. Jullie bedoelen een Avp, aansprakelijkheid voor particulieren. Dit soort verzekering is niet duur, niet verplicht maar wel heel erg verstandig, Ook als er geen kinderen zijn. Als je er zelf een hebt kun je van de polis een gezinspolis maken . Dit heeft geen gevolgen als de kinderen bij ex op de polis staan. Niet alle verzekeringsmaatschappijen hebben namelijk een dekking voor kinderen die uitwonend ( bijvoorbeeld co ouderschap of uitwonend studerend ) zijn .

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2016 om 00:46

Financiële eenheid

Als een ouder in gezinsverband woont met kinderen, dan vallen ze onder de avp van die ouder. Als kinderen deel uitmaken van je gezin is dat zo. Dus ook als het om co-ouderschap gaat lijkt mij. Als je daar twijfels over hebt, gewoon bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.