Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Karin

Karin

25-08-2013 om 19:43

Vrije sectorwoning, tijdelijk huurtoeslag mogelijk bij lagere inkomen?

Wie weet of je (tijdelijk) huurtoeslag kan aanvragen bij een vrije sector-huurwoning? Mijn vriend en ik gaan uit elkaar, hij trekt bij familie in, en we bewonen een vrije sectorwoning, van 730,- huur dus boven de huursubsidiegrens oftewel huurtoeslag. Ik heb een minimum inkomen van 1250,- netto, dus kan deze huur niet zelf betalen momenteel. Heb ook nog twee kids thuis. Ik wil wel op zoek naar een goedkopere woning maar dat gaat 1-2-3 niet zomaar lukken natuurlijk. Kan ik tijdelijk huurtoeslag aanvragen? Hoe werkt dat precies?
Groet, Karin

Jaymza

Jaymza

25-08-2013 om 19:58

Nee

Volgens mij kan dat niet. Kan je ex niet bijspringen tot je iets anders hebt gevonden?

Jaymza

Vic

Vic

25-08-2013 om 21:35

Nee

Nee, dat kan niet. Je komt vanaf 1 januari wel in aanmerking voor alleenstaande ouderkorting, en vanaf het moment dat je ex vertrekt ook voor kindgebonden budget. Is hij de vader van de kinderen? Dan moet hij ook kinderalimentatie betalen.

Anna-

Anna-

25-08-2013 om 22:50

Bijstandsniveau

Vriendin die berooid in te duur huis achterbleef na vrij plotseling overlijden van haar vriend heeft tijdelijk een woontoeslag gekregen boven op haar bijstandsuitkering, ik geloof voor een jaar, in die tijd moest ze iets anders proberen te vinden.
Dus geen huurtoeslag maar een toeslag van de gemeente, wrs vanuit de bijzondere bijstand of zo. Of dat in elke gemeente kan - en in jouw situatie - is de vraag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.