Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

snow

snow

14-01-2013 om 14:01

Vraagje over kvk nummer

Ik heb voor een non-profit organisatie een website gebouwd (samen met nog 2 mensen die dit als hobby doen). Wij hebben dit geheel kosteloos gedaan. Voor mij is het een mooie referentie en proeftuin.
Ik heb zelf een cursus webdesign gedaan (LOI) en denk erover om professional webdesign te gaan doen bij LOI.

Nu heeft de directeur van die organisatie hele leuke reacties en complimenten gekregen van anderen en hij vroeg of ik een KvK nummer had zodat hij mijn naam en KvK nummer kon doorgeven aan diegenen die belangstelling hebben.

Ik zou dat graag willen, maar heb geen KvK nummer. Is zoiets kosteloos te verkrijgen of hoe zit dat eigenlijk? Ik las hier ook een keer over een webdesiger die een BV in naam van of op naam van heeft laten registreren en dat zou dan kosteloos zijn? Hoe doe je zoiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
snow

snow

14-01-2013 om 15:53

Even gekeken….

bij KvK en zag dat je jezelf als eenmanszaak kon inschrijven bij de KvK. Verder niets over eventuele kosten. Wie heeft zoiets aan de hand gehad en klopt dit?

amk

amk

14-01-2013 om 16:25

Even verder zoeken

op die site van de kvk:
Meer vragen over inschrijven bij de Kamer van Koophandel
Moet ik mijn bedrijf eigenlijk wel inschrijven?Twijfelt u of u uw bedrijf moet inschrijven bij de Kamer van Koophandel? Lees hierover meer in Moet ik mijn bedrijf inschrijven?
Wat kost inschrijving?Inschrijving bij de Kamer van Koophandel kost niets. Met ingang van 2013 is de jaarlijkse bijdrage afgeschaft. Meer informatie over het afschaffen van de jaarlijkse bijdrage.
Wanneer moet ik me inschrijven?U moet zich uiterlijk 1 week nadat u start met uw bedrijf inschrijven bij de Kamer van Koophandel.
Wie kan mijn bedrijf inschrijven?Het hangt van uw rechtsvorm af wie uw bedrijf mag inschrijven.
Moet ik me aanmelden bij de Belastingdienst?Nee, als u zich inschrijft bij de Kamer van Koophandel worden deze gegevens automatisch doorgegeven aan de Belastingdienst. U hoeft zich niet apart aan te melden bij de Belastingdienst. U krijgt dan meteen een btw-nummer. Meer informatie over aanmelden bij de Belastingdienst.
Wat moet ik nog meer regelen als ik mijn bedrijf inschrijf bij de Kamer van Koophandel?

http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/

Rafelkap

Rafelkap

14-01-2013 om 19:52

Linked-in

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord over werk vinden via je kvk nummer. Kan de directeur niet reclame voor je maken via je linked-inadres of evt. een eigen website ?
Kvk komt dan gewoon later als je je opleiding gedaan hebt. Staat LOI opleiding wel zo goed, ik zou ook naar andere opleidingen informeren.
Bij het Kvk kan je ook informatie inwinnen over het starten van een eigen bedrijf. succes!

Hé, leuk nieuws!

Nadat ik als vrije-beroeper jarenlang onder de radar van de KvK kon blijven werden wij enkele jaren geleden verplicht ons in te schrijven. Dat heb ik knarsetandend gedaan, want wat heb ik aan die gein, het levert alleen maar zeurpost op. En een jaarlijkse nota, die ik al even knarsetandend betaalde.

Mooi dat dat laatste nu niet meer hoeft! Scheelt toch weer een paar tientjes.

Groeten,

Temet

Wizzy

Ik denk dat het nog wel moet, maar je hoeft er nu kennelijk in elk geval niet meer voor te betalen. En da´s dan in elk geval weer iets

groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

15-01-2013 om 13:14

Nut kvk nummer

snow:
"Nu heeft de directeur van die organisatie hele leuke reacties en complimenten gekregen van anderen en hij vroeg of ik een KvK nummer had zodat hij mijn naam en KvK nummer kon doorgeven aan diegenen die belangstelling hebben."
Dat hele KvK nummer is hiervoor eigenlijk niet zo belangrijk, behalve om één reden: Het bewijst (min of meer) dat je inderdaad beroepsmatig websites bouwt.
Overigens, als je een kvk-nuymmer hebt, kun je formeel als zzp-er aan de slag, met een aantal voor- en nadelen (zoals btw-verrekening, makro-pas, en de zakelijke bankrekening).

Snow

Snow

15-01-2013 om 21:12

Allemaal

Bedankt voor de informatie en tips…ik heb hier veel aan.
Ja, ik heb de basisopleiding webdesign gedaan bij de LOI. Is wel leuk om te hobby's ..enzo, maar voor een eigen webdesignburau moet je toch meer doen.
Nu hebben ze daar ook een vervolg die professional webdesign heet. Hierin leer je o.a. om je eigen webbureau op te zetten etc.. Tevens moet je 2 officiële CIW certificaten halen (dit is voor iedere opleiding daarin hetzelfde lijkt me?). Maar ik sta altijd open voor tips en info natuurlijk . In ieder geval wil ik een goede start maken en het is leuk om te horen dat anderen mijn creaties mooi vinden….dat geeft een mens weer moed in deze barre tijden…

Rafelkap

Rafelkap

16-01-2013 om 07:20

Snow

Een vriendin van mij heeft haar opleiding gedaan bij eduvision. De opleiding van LOI kan ook wel heel goed zijn, maar bij mij komt het op de een of andere manier iets amateuristischer over (kan ook aan mij liggen). En het is al moeilijk genoeg dat vak want er zijn vele kapers op de kust (barre tijden). misschien ook andere opleidingen bekijken en info inwinnen?
veel succes!

snow

snow

17-01-2013 om 15:49

Wiz-zy

Daar ben ik het ook volledig mee eens. Als je zelf creatief bent en goed werk aflevert….dan is dat toch prima? Dan maakt het niet uit of je LOI hebt gedaan toch? Ben overigens voor heel iets anders opgeleid hoor (HEAO gedaan met als afstudeerrichting EL/IM); iets heel anders dus ha,ha,ha.

Ik vind het knap en heel creatief hoe je het helemaal zelf hebt uitgezocht.

De LOI webdesign basiscursus wat ik heb gedaan was puur om het stukje technische kennis te hebben,…Je zult het toch zelf moeten uitvogelen verder.

Is zou graag met je willen mailen Wi-zy voor evt. vragen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.