Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kennis

Kennis

27-04-2015 om 21:49

Vraagje over de aanzegtermijn

Een kennis van mij kreeg 24 nov een contract voor bepaalde tijd van een half jaar.

Nu is het minder dan een maand voor 24 mei en ze heeft nog niets gehoord, betekend dit dat ze daar nu te laat voor zijn sinds de nieuwe regels en betekend dit nu dat ze geen verlenging krijgt of moet ik het nog anders lezen? Gelden de nieuwe regels wel voor contracten opgesteld van vóór 1 januari?

http://www.nuvo.nl/pages/1454/Heeft-u-medewerkers-met-tijdelijke-contracten.html

http://www.fnv.nl/themas/uitkeringen_ww_aow_wia/nieuws/683462-nieuw-contract-in-2014/

Kennis

Kennis

27-04-2015 om 22:01

Tweede contract

Kennis heeft nu haar tweede contract van een half jaar en hoopt dus op een derde. Veel anderen die ik ken kregen de afgelopen tijd een contract voor onbepaalde tijd na drie contracten van een jaar (het gaat om een groot landelijk bedrijf).

Volgens mij

kan het met dat contract nog beide kanten op, maar moeten ze je kennis,, als ze géén contractverlenging gaan geven, de tijd die ze te laat hebben aangezegd, doorbetalen. Zit wel een max op, maar weet niet uit mijn hoofd hoe lang dat is.

Kennis

Kennis

28-04-2015 om 10:17

Fenix

Lees de tekst eens uit de link want het lijkt er meer op dat je alleen die termijn hebt als je het contract gaat verlengen? Ik heb moeite met begrijpen wat ze nu precies bedoelen en gaat het wel over contracten afgesloten vóór 1 januari?

Hanny61

Hanny61

01-05-2015 om 13:17

Feniks heeft gelijk

Het bedrijf is te laat met aanzeggen en zal je kennis een vergoeding moeten betalen. Dit is maximaal een bruto-maandsalaris. Het maakt niet uit of het contract verlengd wordt of niet. Daar zegt dit dus niets over.
Ook het feit dat het contract voor 1 januari is gestart is niet relevant. Het gaat om wanneer het contract eindigt en of het contract langer dan 6 maanden heeft geduurd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.