Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Q

Q

09-11-2012 om 10:41

Vraagje over contracten en de huidige markt

Ik heb nu sinds 2 mnd een andere baan, via een uitzendbureau. Het was ECHT ECHT ECHT voor maar 2 dagen en ze wilde niemand hebben die toch liever fulltime wilde werken.

Na een paar weken was duidelijk dat ze mij voor meer dagen in de week wilden hebben en nu werk ik op ma-di-woe ochtend. Mijn andere werk wordt alleen nog maar buitenwerk over een maand of 3 en nu twijfel ik wat ik moet doen, ik wil het liefst daar ook de donderdag werken voor 3/4 van de dag.

Ik heb via het andere/oude werk best wel veel voordeeltjes waaronder een goedkopere zorgverzekering maar hoe lang heeft dat nog zin? Met de nieuwe plannen hoef ik daar toch geen moeite meer voor te doen?

Aan de andere kant heb ik bij mijn nieuwe werk geen contract en bijna wekelijks vliegt er wel iemand uit (via het uitzendbureau) omdat die het werk niet goed doet. Ik weet wel dat ik na ruim 500 uur een vast contract kan krijgen maar dat zal nog steeds een jaarcontract zijn denk ik?

Moet ik al mijn schepen achter mij verbranden voor een jaar contract en daar ook op donderdag gaan werken? Of kan ik beter blijven voor een dag (bijv de vrijdag) bij mijn oude werk om dat ook warm te houden? Een dagje in de week vrij is ook wel lekker want met de donderdag werk ik al ruim 28 uur per week. Bij mijn oude werk kan ik waarschijnlijk nog wel aan het eind van de middag werk doen in het kader van afsluiten etc dus dan kan ik komen aan misschien nog eens 4 uur in de week daar.

Ik neig ernaar om over 2/3 mnd te zeggen dat als ze mij voor meer dagen willen hebben ik een vast contract wil (dus voor onbepaalde tijd) maar ik ben bang dat ik mij daardoor uit de markt prijs daar omdat er zoveel mensen zo makkelijk uitvliegen. Er zijn maar weinig mensen die daar vast werken maar ik heb wel begrepen dat ze dat willen verhogen maar aan de andere kant lopen er ook mensen die al anderhalf jaar via een uitzendbureau werken en je kunt er ook nog na anderhalf jaar uitvliegen door je werk. Dan toch maar inzetten op een jaarcontract?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moet je nu al kiezen?

Ik lees veel aannames in je bericht, dingen die je nu nog niet weet of kan weten. Moet je nu al kiezen? Een weloverwogen keuze op basis van speculaties lijkt me niet zo verstandig. Aan de andere kant weet ik natuurlijk niet in hoeverre je afhankelijk bent van verstandige keuzes. Wat zijn de risico's die je loopt en kun je die ondervangen?

Misschien is het slim het gewoon nog even aan te kijken? In de tussentijd kunnen nieuwe baas en jij elkaar beter leren kennen zodat je meer hebt om op voort te bouwen en de ontwikkelingen tav het nieuwe kabinet zullen de komende tijd ook uitkristalliseren zodat je de risico's en wat jij belangrijk vindt beter af kunt wegen.

Succes!

+ Brunette +

+ Brunette +

09-11-2012 om 11:40

Waarom niet beide banen aanhouden?

Ik begrijp dat je bij je nieuwe baan 28 uur kunt werken en dan nog een uur of 4 bij je oude baan? Dat is 32 uur en dat moet te doen zijn. Kijk het eens een half jaar aan. Misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee met het georganiseer m.b.t. kinderen, huishouden, enz.

Q

Q

09-11-2012 om 15:22

Contract

Het gaat mij ook meer over dat contract: moet ik inzetten op een vast contract voor onbepaalde tijd of is dat niet slim? Het aantal uren kan ik wel mee schuiven als het teveel of te weinig is.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-11-2012 om 16:35

Vragen kan altijd

Je kunt natuurlijk alitjd lief vragen bij je huidige baas hoe ze tegenover vaste contracten staan. Dan zul je vanzelf wel een antwoord krijgen.

Waarom zou dat niet slim zijn?

"moet ik inzetten op een vast contract voor onbepaalde tijd of is dat niet slim?"

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Of beter gezegd, ik begrijp de vraag wel maar snap niet hoe we of ik die kunnen beantwoorden. Dat ligt er helemaal aan wat jij wil, wat je belangrijk vind en wat je als afbreukrisico's ziet...

Ik voor mij wil geen vaste baan dus dan is daarop inzetten niet slim...) Wat wil jij?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.