Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pooh Bear

Pooh Bear

24-11-2017 om 20:17

Volgens track en trace pakje bezorgd

Vanavond zou post.nl een pakje bezorgen maar wij waren niet thuis. we hadden ook geen briefje in de brievenbus dat het ergens anders bezorgd is.
Toen ik op track en tracé ging kijken stond er dat het pakje om 18.35 bezorgd was. Ook stond er een digitale handtekening onder.
Niet van ons dus. Heeft iemand dit al eerder gehad? Gaat post.nl nog helpen om te zorgen dat dit pakje terecht komt? Ik ga ze natuurlijk maandag bellen en ondertussen hopen dat de ontvanger erachter komt dat het verkeerd bezorgd is en het alsnog bij ons afleverd.

Dymphne

Dymphne

24-11-2017 om 20:59

Morgen bellen.

Ze zijn ook op zaterdag bereikbaar, tot 16.00.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-11-2017 om 20:59

Doe geen moeite

Die accent aigue hoeft er echt niet op. (het is nl. Engels)

Li

Li

24-11-2017 om 21:02

Hier

Ook wel gehad. Tegen de tijd dat ik ging bellen werd het alsnog bezorgd. Echt raar.

zebra

zebra

24-11-2017 om 21:27

wat vervelend zeg

ik hoop dan ook dat het pakje alsnog snel bij jullie terecht komt.

Helaas gebeurt het wel eens vaker dat er een pakje bij buren afgeleverd wordt maar dat er vervolgens geen briefje in de bus wordt gestopt. Een paar weken geleden nam ik een paar pakjes aan voor de buren van 2 huizen verderop, dat doe ik wel vaker. Maar tot mijn grote verbazing kwamen ze die avond niet aan de deur om hun pakjes op te halen terwijl ze dat anders toch altijd gelijk doen bij thuiskomst. Ik heb ze dan zelf maar bij hen afgegeven.

Bregje

Bregje

24-11-2017 om 21:41

via facebook

Gewoon via Facebook een klacht indienen.

Vandaag was ik thuis, ik zag de bus rijden maar ze hadden niet aangebeld, toen heb ik gekeken op de site en daar stond dat het bezorgd was. Maar niet hier!
Toen lag er een briefje in mijn brievebus dat het een paar huizen verder was. Heel vreemd, want ik was thuis, er stond geen auto op mijn oprit en dus hadden ze niet aangebeld.
Ik heb meteen via Facebook een melding gemaakt, binnen een paar uur had ik bericht en dat ze de bezorger aan zouden spreken.
Eerst hadden we een aso bezorger, hij reed hard achteruit door de woonwijk waar kinderen buiten speelde, legde pakketjes bij de achter deur. Toen hebben we met zijn allen geklaagd en is hij weg..

Bregje

Aso?

Ik word juist heel blij van mijn post nl bezorger die alles achter t huis op een mooi droog plekje deponeert en een keurig briefje door de bus gooit. Zijn favoriete plek is de papiercontainer. Ik hoop niet dat hij ooit wordt ingeruild voor een collega die alles gewoon weer terug in t busje mikt...

Ingrid

Suze

Suze

25-11-2017 om 09:23

aso

Hard achteruit rijden door een straat waar kinderen spelen vind je toch wel aso?

Pooh Bear

Pooh Bear

25-11-2017 om 10:30

Grr gebeld

Gebeld met de post.nl Maar zei kunnen niks voor ons doen. Bij hun staat dat het bezorgd is en verder kan alleen de verkoper erachter aan en doen ze niets met klachten van kopers omdat ze het contract zijn aangegaan met verkoper en niet met ons.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de verkoper maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen omdat hun het pakje netjes hebben opgestuurd Bovendien is het geen Nederlands bedrijf maar zitten ze in België.

Ik ben verder eens wat gaan zoeken op internet en vond dat dit schijnbaar veel vaker gebeurd. Ook lees ik dat post nl bijna nooit aansprakelijk gesteld kan worden.
Lekker makkelijk
En over de accent aigue ik tikte gisteren op mijn telefoon en mijn automatische woordverbeteraar gooide dat stomme streepje erop

Tine Winkel

Tine Winkel

25-11-2017 om 10:56

deze week ook meegemaakt

pakketje zou dinsdag bezorgd worden, maar was er gistermorgen nog niet. Op de website gekeken, die meldde dat het dinsdag al bij ons bezorgd zou zijn...
Gechat met de leverancier, die zei dat het toch ergens fout leek te zijn gegaan in het proces. Ze sturen een nieuwe op. 3 uur later ligt het (toch) in de bus. Ik vrees dat vandaag de tweede versie bezorgd gaat worden.

Kortom, soms heb je geluk - ik hoop dat je er uit komt, met de verkoper.

Postbode

Postbode

25-11-2017 om 12:36

regels

Als iedereen pakjes zou gaan versturen en vervolgens zou gaan ontkennen dat ze het hebben gehad en dan vervolgens een schadevergoeding gaan eisen kun je voortaan zelf je post gaan brengen. Als je meer zekerheid wil moet je een pakje laten verzekeren of het zelf gaan ophalen.

Je komt toch ook niet op het idee je huis niet te verzekeren en bij brand wel een schadevergoeding te eisen?

Dikke kans dat dat het pakje wel boven water komt. Even afwachten dus.

Pooh Bear

Pooh Bear

25-11-2017 om 13:25

Postbode

Het ging nog niet eens om schadevergoeding maar dat ze niet eens wilde gaan onderzoeken waar het pakje gebleven is. Dat kan alleen als de verkoper er achter heen wil gaan.
Over het verzekeren ik heb iets gekocht en daar de normale verzendkosten voor betaald. Geen idee of ik het via die site ook verzekerd had kunnen doen. Het is gelukkig geen heel hoog bedrag maar vind het jammer dat ik het nu niet heb.
En verder vind ik het raar dat ze wel een handtekening hebben. En er nu iemand ons pakje heeft waar ze waarschijnlijk niets aan hebben. Maar misschien brengen ze het alsnog langs.

Tabitha

Tabitha

25-11-2017 om 13:37

Bij de buren nagevraagd?

Misschien heb je het al wel gedaan, maar heb je de buren al gevraagd? Als zij denken dat je een briefje in de deur hebt gehad, wachten ze misschien rustig af tot jij het komt halen.

Pooh bear

Pooh bear

25-11-2017 om 13:39

Tabitha

Ja we zijn gelijk bij de buren geweest. En niemand had wat gezien.

zebra

zebra

25-11-2017 om 16:27

Afhaalpunt

Kan het zijn dat het pakje naar een afhaalpunt gebracht is? Postkantoor of soms bij een winkel waar je bezorgde pakjes kunt afhalen? Het lijkt me niet voor de hand liggen maar je kunt nooit weten.

Pooh Bear

Pooh Bear

25-11-2017 om 16:35

Denk het niet

Toen we belden was het pakje volgens hun computer bij ons thuis afgeleverd. Maar ik zou het maandag nog kunnen proberen.

zebra

zebra

25-11-2017 om 17:02

Oei

Ik vind het erg raar met die handtekening. Kan het ook niet zijn dat het pakje ergens achterin is neergelegd, in de achtertuin ofzo? Klinkt wellicht ook stom maar het schijnt wel te gebeuren en dat zou kunnen verklaren dat er geen briefje in de bus is gedaan en dat ze beweren dat het pakje toch bij jullie bezorgd is.

Pooh Bear

Pooh Bear

25-11-2017 om 18:12

Zebra

Ik heb niks gezien en de tuindeur was op slot. Maar omdat er een handtekening staat lijkt me dat ook niet waarschijnlijk. Want wie zou die handtekening dan gezet hebben. Neem aan dat de postbezorger dat niet zelf heeft gedaan.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het per ongeluk op een verkeerd adres is bezorgd en dat degene die open heeft gedaan het pakje gewoon heeft aangepakt en een handtekening heeft gezet. Mischien zag hij pas dat het verkeerd bezorgd was toen de postbode al weg was En dan is de vraag of deze mensen zin hebben om het pakje bij ons af te leveren.
Ik ben voor mijn moeder ook wel eens een pakje 2 straten verder gaan brengen.
Als het zo is hoop ik dat deze mensen ook zo aardig zijn om het pakje alsnog naar ons te brengen.

Anke

Anke

26-11-2017 om 09:32

handtekening

De handtekening zou ook wel door de postbode gezet kunnen zijn. Zodat hij op tijd alles had "afgeleverd". Volgens mij heb ik dat ook ooit meegemaakt. En geklaagd. Kwam wel uiteindelijk goed.

@postbode: tjee, er wordt voor het bezorgen van een pakje betaald, iemand (postbode of persoon in verkeerd huis) zet handtekening en dan mag de besteller niet klagen omdat de verzending niet verzekerd was? PostNL moet voor het bedrag dat ze voor verzending rekent (betaald krijgt) toch gewoon haar werk goed doen en het anders herstellen?

Jij doet net alsof je niets hoeft te verwachten van PostNL tenzij je het pakje verzekert. Vreemd.

Het verschil met brand van een huis is dat er in dit geval een contract is/opdracht tot verzending. Wel juist is dat de verzender het contract heeft en dat die dus moet klagen.

Ik zou zelf (als bewijs) wel meteen een mail sturen aan PostNL over de handtekening die niet van jullie is en die mail doorsturen aan de verzender van het pakketje met de vraag wat zij eraan doen. Of eerst bellen en evt. doorsturen als ze dat willen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-11-2017 om 11:39

Mailen

Wij hebben hier ook een hele creatieve bezorger gehad. Die idd zelf handtekeningen zette en pakjes in klikos stopte. Hij gooide ook regelmatig pakjes over schuttingen enzo. Dit gebeurt echt.
Hier is massaal over geklaagd en we hebben nu een andere.

Als het niet jouw handtekening is moet postnl dit gewoon oplossen natuurlijk. Dus ik zou er een pittige mail aan wagen. En in de tussentijd in de buurt rondvragen. Hebben jullie geen buurtapp waar je het kunt vragen?

Laatst

Was hier onze vaste bezorgster,een razendsnel klein meisje al bijna weer weg toen ik zag dat t zware pakket wat ik aan nam voor de buren helemaal niet van de buren was, maar van een heel ander adres met hetzelfde huisnummer. Ik kon nog roepen en toen heeft ze t weer meegenomen,maar de vorige keer was ze al weg en kon ik achter de dr aan rennen. Gelukkig moest ze een paar huizen verderop nog zijn.
Wie weet zoiets.
Het is ook een keer voorgekomen dat mn pakje bezorgd was maar ik geen briefje had en t toch bij de buren lag

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-11-2017 om 13:57

Ook gehad

Mijn pakje van bol.com was zogenaamd bezorgd maar niemand had het ontvangen. Bol.com heeft het artikel gewoon opnieuw bezorgd, iets anders had ik ook niet geaccepteerd. Twee maanden later kwam er ineens een mevrouw uit een andere straat die beweerde dat het pakje die dag bij haar was bezorgd (jaja). Van bol.com mocht ik de tweede zending ook houden, omdat ze anders meer moeite zouden hebben om het weer juist in het systeem te krijgen.

ooko

ooko

26-11-2017 om 20:45

helaas gaat het vaak fout bij pakketbezorging

Bij mij op het werk gaat het ook vaak fout.Grote pakketten met dure inhoud die verzekerd verstuurd worden en dan op status staan kon niet afgeleverd worden terwijl we de hele dag aanwezig waren. Pakket werd dan bij de Primera achtergelaten zonder briefje in de brievenbus. Ik denk dat het de luie pakketbezorger is. Gewoon een groot deel bij de Primera achterlaten om tijd te besparen. De Primeramedewerker weet intussen hoe het soms gaat en belt ons zelf op als er binnen openingstijd een doos afgegeven wordt.

Laatst ook privé: ik stuurde iets naar zoon, verzekerd omdat ik zeker wou weten dat hij het zelf in handen kreeg(zat ook id bij) omdat hij in een studentenhuis woont. Moest handtekening zetten en ID tonen stond op de website, wat natuurlijk wel een probleem was maar had het evt op gsm staan als foto. Bij afgifte werd en geen ID gevraagd en ook geen handtekening, dat vond ik ook erg raar.

Ik denk dat vooral haastmomentjes zijn waardoor het vaak niet helemaal juist afgehandeld wordt.

Pooh Bear

Pooh Bear

26-11-2017 om 21:27

Dendy Pearson

Dat was echt de goude tip. Ik had helemaal niet aan de buurtapp gedacht. Dus na jou tip heb ik vanmiddag opde buurtapp gevraagd of iemand het pakje ontvangen had en eenhalf uur later had ik al bericht pakje was een huis of 7 verderop bezorgd.
Dus heel erg bedankt voor de tip

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-11-2017 om 22:35

Fijn!

Fijn dat het is opgelost!

Goed hè, dat OO

Pooh Bear

Pooh Bear

26-11-2017 om 23:20

Ben er echt blij mee. En had hier echt net aangedacht

Vreemd

Heb je niet aan degene gevraagd bij wie het bezorgd was waarom ze het niet bij jou gebracht hadden?
Bij ons wordt ook nog weleens wat bezorgd voor de buren, maar als die na een paar uur nog niet geweest zijn, breng ik het zelf en heel vaak hebben ze dan geen briefje gekregen, dus hadden ze niet kunnen weten dat het bij ons lag.

rutiel

rutiel

27-11-2017 om 13:00

Ook vreemd

Fijn dat het is opgelost. Maar waarom heeft de postbode dan niet een briefje in de bus gedaan waar het pakketje bezorgd was? Zo ben je toch erg afhankelijk van de goodwill van je buren...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-11-2017 om 13:05

Nou Helena

Ik vind het prima om pakjes voor de buren in ontvangst te nemen, maar ik ga ze er niet mee achterna lopen.
Weten die buren (idd. Rutiel) veel dat Pooh bear geen briefje gehad heeft...

Pooh Bear

Pooh Bear

27-11-2017 om 13:10

Briefje

De reden dat ik geen briefje had was omdat het gewoon verkeerd bezorgd was. De postbode dacht gewoon dat het pakje daar moest zijn. Geen idee waarom is niet dat onze huisnummers op elkaar lijken.
De vrouw die het aangepakt had zei dat ze dacht dat hee voor haar buren was daarom was ze het niet komen brengen.
Hoewel op de doos wel het goede huisnummer stond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.