Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Elise

Elise

22-01-2013 om 15:15

Vitaliteit - even meedenken?

Ik werk al 11 jaar bij dit bedrijf (en daarvoor ook al ca 9 jaar elders). Universitair opgeleid, adviseurs/staffunctie, dus niet zo gek om dat langere tijd te doen in mijn functie.

Stap naar leidinggevende functie (niet hier mogelijk, baas blijft nog wel even zitten) zou in theorie kunnen, maar met 4 dg werken en work life balance voor mij op dit moment niet aan de orde.

Ik vind mijn baan nog steeds leuk en (voldoende) uitdagend, hoewel - vanzelfsprekend - minder (vaak) dan toen ik hier begon. Maar ben hier dik tevreden, ga echt nog steeds met plezier naar mijn werk, elke dag.

Mijn baas heeft in het kader van mijn beoordeling verzocht dat ik (en collega's, verschillende ook niet meer piepjong - overigens los van elkaar) op papier zetten/met de baas bespreken hoe we vitaal denken te blijven in ons werk.

Ik moet dus op papier zetten hoe ik lichamelijk, mentaal en vakinhoudelijk vitaal denk te blijven.

Moet ik binnen een paar dagen doen, maar ben te druk geweest tot nu toe om erover na te denken en heb niet zoveel inspiratie.

Wie kan een beetje meedenken en mij inspiratie geven?
M.n. op het mentale vlak. Werk/vakinhoudelijk mag ook, hoewel jullie natuurlijk niet precies weten wat ik doe, maar misschien hebben jullie ook zonder dat leuke ideeën. Fysiek is geen probleem.

NB Ik heb een tijdje geleden wel eens tegen de baas gezegd dat ik misschien wel een keer een leidinggevende positie wil gaan bekleden (op mijn vakgebied), geen haast daarmee heb en de baas vroeg dat er ook in te betrekken. Maar ik weet niet zo goed hoe? Ook daar nog suggesties?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cursussen

Bedenk wat voor opleidingen leuk/nuttig zijn. Dat kan puur vakinhoudelijk zijn, maar misschien ook iets als een cursus bedrijfshulpverlening.

Kan je hopelijk op cursus op kosten van de baas.

Verder: als je iets leidinggevends wil zonder dat de baas van zijn/haar plaats komt dan kan je misschien ook nog iets projectachtigs verzinnen wat jij dan gaat trekken (moet je dan ook wel doen, dus bezint eer ge begint).

Groeten,

Temet

mijk

mijk

22-01-2013 om 17:37

En kennisoverdracht

ene cursus geven iemand in werken studenten begeleidden. Zou zo iets kunnen/ vind je dat leuk. Reflecteert zo heerlijk hoe ver je gekomen bent

Mijk

Googel op..

Googel even op "de zin aan het werk", een boekje van Marlou van Paridon. Zij heeft ook een blog waar ze inhoud van dat boekje in behandeld. Gaat over zingeving vanuit filosofisch perspectief zonder zweverig te worden. Wellicht inspiratie voor het mentale stuk. Voor dat boekje is het nu te laat maar de beschrijving en haar artikelen bieden ook inzicht denk ik.

Wat betreft je leidinggevende aspiraties zou ik meenemen wat je ook hier schrijft, dat het nu niet zo leeft en dat je je senioriteit op een andere wijze in wilt gaan zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.