Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Paperclip

Paperclip

27-01-2017 om 13:54

Verzekeringen

Ik ben benieuwd hoe jullie je verzekeringen hebben geregeld. Wat heb je verzekerd, en hoe? Ik bedoel dan, hebben jullie per verzekering een maatschappij, of heb je alles (zoveel mogelijk) bij een maatschappij ondergebracht? Of heb je het via een tussenpersoon geregeld? En hoe kwam je daar dan aan? En welke verzekeringen heb je allemaal voor je huis, auto, kinderen? Zorgverzekering heb je natuurlijk sowieso, maar de rest moet ik allemaal gaan regelen ivm mijn scheiding. En ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed .

lennest

lennest

27-01-2017 om 14:16

zelf gedaan

We zaten jaren bij een tussenpersoon, prima man, nam als het nodig was contact op, goed advies, helemaal goed. Toen ging hij met pensioen en verkocht zijn kantoor. Opvolger was een ramp, geen advies, slecht bereikbaar, paar akkevietjes gehad met schade en we hoorden van het kantoor maar niks, alles zelf moeten doen. En wat blijkt? Dat kun je ook best zelf. Ik zie de toegevoegde waarde van een tussenpersoon niet zo meer.
We hebben ons verzekeringspakket eens goed tegen het licht gehouden en zijn gaan shoppen. Soms het is lastig want appels met peren vergelijken. Maar we zijn eruit gekomen en het scheelt ons een paar honderd euro per jaar!
Wat hebben we verzekerd: auto incl. inzittenden en rechtsbijstand, huis met uitgebreide opstalverzekering, incl. storm- en hagelschade, waterschade door overstroming wasmachine/vaatwasser, maar zonder glasverzekering omdat de kans op glasbreuk bij ons minimaal is. De stormverzekering kwam goed van pas bij de blikseminslag van een paar jaar geleden. Ongeveer alles met een stekker was kapot en is keurig opgelost door de verzekering.
Gezinsrechtsbijstand met recht van keuze van eigen advocaat, gezinsaansprakelijkheid, ziektekosten met uitgebreid aanvullend pakket, inboedel met aparte elektronicaverzekering. Die laatste bleek nodig toen de laptop kapot viel en het niet onder de inboedel viel maar wel elektronica. Onze pakketten zijn vrij uitgebreid als ik dat vergelijk met anderen. Toch kiezen we hier voor omdat we uitgaan van de regel: alles wat je zelf niet kunt dragen, moet je verzekeren tenzij het oud en versleten is. De auto is inmiddels oud, maar wettelijk gezien moet je die verzekeren.

Sommige verzekeringen zitten bij één maatschappij omdat deze goed op elkaar aansloten, anderen ook weer niet omdat die elders veel goedkoper waren. Zo hebben we opstal en inboedel bij elkaar, ziektekosten met aanvullende pakket bij één maatschappij ook omdat we via het werk korting kregen bij deze maatschappij. Rechtsbijstand en aansprakelijkheid elders. De autoverzekering hebben we gewoon de allergoedkoopste genomen die we konden vinden.
We kijken ieder jaar of het nog klopt en als dat niet het geval is, gaan we weer een avondje snuffelen op het internet. Kost best veel tijd, maar wel de moeite waard.

Jasmijn

Jasmijn

27-01-2017 om 16:04

independer

Ik ben na mijn scheiding gaan googlen en heb nu een pakket via independer. Ben er tevreden over. Was goedkoper dan toen ik het hele pakket nog bij de ABN Amro had en mijn auto verzekering los bij een andere tussenpersoon.

Eens zien...

Of ik het rijtje in mijn hoofd heb zitten...

Levensverz. bij de hypotheek.
Ziektekosten eenvoudig pakket.
Auto all risk.
WA standaard.
Opstal.
Inboedel standaard.
Laptop verz. voor zoon.
Overlijdensverz. basis.

filalu

filalu

01-02-2017 om 11:08

Wat ik heb

Opstal (eigen huis)
inboedel
WA
doorlopende reisverzekering (geen annulering)
zorgverzekering naar wat ik dit jaar verwacht (dit jaar wat uitgebreider pakket)
Geen auto

Vesta

Vesta

01-02-2017 om 12:48

mijn rijtje

inboedel verzekering
zorgverzekering, nu met uitgebreid pakket ivm beugelen.
doorlopende reisverzekering Europa
aansprakelijkheidsverzekering particulier (vaak WA verzekering genoemd maar er is niets wettelijks aan)
ongevallen verzekering
rechtsbijstand verzekering

de overlijdensrisico verzekering heb ik juist uit mijn hypotheek laten halen omdat er geen risico is. Als ik dood ga gaat dochter naar vader en dan verkoopt of verhuurt hij mijn flat maar of dochter blijft er lekker wonen als ze 18 is.

Opstal zit bij de vve bijdrage in want appartement.
Auto is lease dus verzekering zit bij het lease bedrag in.
geen begravenisverzekering want ruim voldoende vermogen om mij en mijn dochter met een gouden randje een uitvaart te geven.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-02-2017 om 13:21

Vesta

aansprakelijkheidsverzekering particulier (vaak WA verzekering genoemd maar er is niets wettelijks aan)===

In de volksmond heet het misschien WA, maar niet officieel. De autoverzekering is WAM en de huis tuin en keuken aansprakelijkheid AVP. Alleen WAM is wettelijk verplicht. Eigenlijk zouden ze de zorgverzekering deels ook Wettelijke Zorgverzekering moeten noemen, want de basisverzekering is wettelijk verplicht. En dan verder aan te vullen met Aanvullende Verzekering.

Ik ben te oud voor die naamsveranderingen, ik laat langzamerhand de gulden los....
AVP dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-02-2017 om 13:51

Wil

Met jou vele anderen .

bieb63

bieb63

01-02-2017 om 22:03

alles zo simpel en goedkoop mogelijk

En zeker! geen tussenpersoon (of je moet heel ingewikkelde zaken hebben). Een tussenpersoon is uit het vorige tijdperk. Kost alleen maar geld.

Alle verzekeringen bij Ditzo. Goedkoop, makkelijker en geen gedoe. Betreft zorgverz., inboedel, WA en auto. Opstal via VVE. Verder geen verzekeringen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-02-2017 om 23:35

Bieb

Ik ben nu vanwege fysiotherapie bij Ditzo weg en naar FBTO, maar ik vond Ditzo zeker overzichtelijk. Man zit bij Zekur. De dieren zijn ook verzekerd, bij Ohra.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.