Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Geranium

Geranium

20-07-2013 om 20:06

Vertrekken uit werkkring

Alsje zelf kiest voor vertrek uit je werkkring na 20 jaar, zonder ruzie of conflicten, wat voor cadeautje/ feestje oid verwacht je dan van collega's ?

Yaron

Yaron

20-07-2013 om 20:32

Niks

Ik zou niks verwachten om eerlijk te zijn, misschien een bosje bloemen van de werkgever maar verder niets.

liora

liora

20-07-2013 om 20:42

Borrel

Bij ons is een afscheidsborrel wel gebruikelijk! En zelf zou ik nog met een groepje echt leuke collega's uit eten gaan of zo. Maar ik zou dat zelf organiseren en niet verwachten dat zij dat zouden doen.

Niets

Of iets, afhankelijk van wat daar meestal gedaan wordt, op die werkkring.

Feestje? Dan zelf slingers ophangen. Dat is nog altijd de veiligste optie. Bovendien heb je het dan zelf in de hand.

Vic

Vic

20-07-2013 om 21:38

Borrel

Ik zou zelf bij P&O vragen wat het budget is voor dit soort gelegenheden en dan via het secretariaat een afscheidsborrel laten organiseren. Daarnaast met een klein clubje naaste collega's uit eten, op eigen kosten. Op mijn werk ben ik meestal degene die de inzameling doet bij de collega's, voor afscheids- of andere cadeautjes. Mocht ik ooit vertrekken dan vrees ik dat ik mijn kamergenoot wel even moet tippen dat er iets geregeld moet worden

wizzer

wizzer

20-07-2013 om 22:17

Hier gaat het zo

Meestal regelt de collega zelf iets (taart of zo) of organiseert een borrel ergens (1 of 2 consumpties voor zijn of haar rekening).

Collega's halen geld op en er wordt een gezamenlijk cadeau gekocht. Verder wordt er vaak iets gemaakt (gruwel, dan moet ik weer een A-viertje binnen het bedachte thema verzinnen).

amk

amk

21-07-2013 om 00:50

Zelf

bij ons regel je dat zelf en dan regelen de collega's een kado. Zelf bepaal je of je een koffiekrans doet in het kantoor, zelf je koffie uit de automaat halen en zelf de taart of iets anders meenemen, of je gaat naar een kroeg en betaalt de borrel zelf.

Knurf

Knurf

21-07-2013 om 09:16

Niks

mijn baas wilde een uitgebreid afscheid, had al een mooie speech in gedachten, maar dat wilde ik zelf niet. Dus ik heb op taart getracteerd tijdens het laatste gezamelijke werkoverleg en toen bleken mijn collega's toch een mooie bos bloemen gekocht te hebben voor me.
Ik was blij verrast.

liora

liora

21-07-2013 om 09:21

Knurf

Had je het dan niet vreemd gevonden als je collega's helemaal niks voor je hadden? Een mooie bos bloemen moet je denk ik zien als een zeer minimale beleefdheidsgeste. Geen bos bloemen: arbeidsconflict.

amk

amk

21-07-2013 om 10:12

Nou

zelfs bij een arbeidsconflict krijg je vaak nog een bos bloemen. Bij ons kun je het afleiden aan de officiele mededeling die rond gestuurd wordt.
Het subtiele verschil tussen heeft besloten en hebben besloten. De eerste is vrijwillig, de tweede is met oprotpremie.

Knurf

Knurf

21-07-2013 om 10:48

Nee

'Had je het dan niet vreemd gevonden als je collega\'s helemaal niks voor je hadden? Een mooie bos bloemen moet je denk ik zien als een zeer minimale beleefdheidsgeste. Geen bos bloemen: arbeidsconflict.'

Hahaha, nee helemaal niet. Ik had immers zelf nadrukkelijk gevraagd om niks. Ik houd er niet van om bejubeld te worden, als mijn collega's hun zin hadden gekregen waren we uit eten gegaan + afscheidsspeeches en ik denk dat ze er ook nog wel een leuk rijmpje of toneelstukje tegenaan hadden willen gooien. De bos bloemen was juist omdat ze perse 'iets' wilden doen, ondanks dat ik had aangegeven dat ik graag met stille trom wilde vertrekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.