Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Oregano

Oregano

24-11-2013 om 21:59

Verrotte balken ,Kennelijk geen verborgen gebrek, kunnen we de kosten ergens verhalen'?

In onze woning die we gekocht hebben bleek tijdens de verbouwing dat de hele riolering vervangen moest worden, gezien de ouderdomsclausule moesten we dit zelf betalen. Toen bleek echter ook dat de balken onder de vloer aan het beginpunt aangetast waten door een lekkage eerder dus moesten we deze ook vervangen, kosten 2500 euro. Nu hebben we volgens mij aan onze onderzoeksplicht voldaan door bouwkundig rapport vereniging eigen huis en zwamonderzoek. Bij beide is dit niet geconstateerd en ontdekt. Verzekering vergoedt het niet als gevolgschade omdat de schade is ontstaan voor onze verzekering inging. Kunnen we nu toch niet iets doen om deze kosten ergens te claimen of ergens op te verhalen?
Alvast dank,
Groet oregano

Mover

Mover

28-11-2013 om 18:00

Ik zou VEH opbellen

En vragen waarom je een bouwkundige keuring hebt laten uitvoeren, die vervolgens niet in staat bleek om zulke enome kosten te voorkomen?! Wat voor beginnende onderzoeker is dat geweest?
Ik zou dus echt VEH bellen!

bibi63

bibi63

29-11-2013 om 13:01

dat denk ik ook

Je kunt het denk ik niet claimen bij de verkopers. Die moeten verborgen gebreken wel melden, maar dan moet het wel aannemelijk zijn dat ze het wisten en dit zou heel goed kunnen dat ze het niet wisten. Maar VEH heeft z'n werk niet goed gedaan denk ik (kijk anders ook even naar de voorwaarden en waar ze zoal naar kijken).
Gr. Bibi

Algemene Voorwaarden

http://www.eigenhuis.nl/downloads/Algemene_voorwaarden_-_Bouwkundige_Dienstverlening_beveiligd.pdf

In artikel 6.2 staat dat je klachten over het bouwkundig rapport binnen 30 dagen na dagtekening van het rapport of binnen 30 dagen na het ontdekken van het gebrek moet indienen, waarbij je in dat laatste geval moet kunnen aantonen dat je het gebrek niet eerder hebt kunnen ontdekken.

Voldoe je nog aan die termijn?

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.