Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sandra Brugge

Sandra Brugge

28-03-2013 om 21:43

Verdeling voordelen heffingskortingen bij co ouderschap

Hallo,
Het is weer de tijd van het jaar, de inkomstenbelasting moet verstuurd. Nu ben ik gescheiden en heb co ouderschap met mijn ex. Dat gaat overigens erg goed. We hebben 1 kind . Ik heb volgens de belastingdienst recht op de alleenstaande ouderkortingen omdat ze bij mij staat ingeschreven. Mijn ex heeft dat niet. Ik heb een koopwoning, mijn ex een huurwoning. Nu heb ik voordeel van het feit dat ik wel recht heb op de heffingskortingen en hij niet. Hoe komen wij alsnog tot een eerlijke verdeling? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Groet,
Snadra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

29-03-2013 om 10:22

Hangt van veel factoren af

Het hangt ook af van jullie inkomen of er sprake is van een 'eerlijke verdeling', en van wie de meeste kosten voor jullie kind betaalt. Je zou kunnen afspreken dat jouw heffingskortingen, kinderbijslag en evt. kindgebonden budget zoveel bijdraagt dat je ex geen alimentatie hoeft te betalen en jij alle onverdeelbare kosten betaalt. Je kunt het ook zo zien dat jij voordelen hebt, en hij geen nadeel en het gewoon zo laten Heeft je ex zelf het onderwerp ter sprake gebracht?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.