Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Teleurgesteld

Teleurgesteld

22-06-2017 om 13:30

Vakantieadres weg

Ik schrijf even onder een andere naam en noem niet te veel details aangezien ik geen herkenbaarheid wil.
Wij hebben een vakantieadres waar we al meerdere keren graag komen. We hadden het hier altijd zo naar ons zin dat we hier terug bleven komen.
Ook dit jaar zouden we een week gaan. Door omstandigheden konden we lekker vroeg in het seizoen.
Maar toen we daar aankwamen troffen we een te koop bord op het erf en was er helemaal niemand meer geen gasten geen eigenaren helemaal niets alleen een bord met openbare verkoop.
Het vakantie adres is in België de eigenaren reageren nergens op ze zijn voorzover wij weten niet ingeschreven bij een reisorganisatie

Wij gaan er van uit dat we nergens recht op hebben net als alle andere die geboekt hebben voor deze zomer.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en is er nog iets waar we heen kunnen. Iemand hier die dit weet?
Weet inmiddels al dat de openbare verkoop lang niet opgeleverd heeft wat er aan schulden open staan bij deze mensen.

Paperclip

Paperclip

22-06-2017 om 17:08

Van een kale kip...

Nee, ben bang dat je je geld kwijt bent dan, alles wat je vooruit hebt betaald. Je kunt natuurlijk proberen te achterhalen wie de curator is, en je eis neerleggen, maar als er nog heel veel openstaat moet je gewoon achter in de rij aansluiten. Het zal in België wel net zo gaan als hier, dat de overheid (belastingen) voorrang heeft op andere schuldeisers.
Balen zeg, zacht uitgedrukt...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-06-2017 om 17:54

Creditcard?

Als je met creditcard hebt betaald kun je de betaling misschien wel terugkrijgen vanwege een niet geleverde dienst. En valt dit niet onder je annuleringsverzekering?

Teleurgesteld

Teleurgesteld

24-06-2017 om 00:58

wel verwacht

We hebben niet met creditcard betaald en hadden geen annuleringsverzekering maar dat zou ook niet uitmaken die is daar niet voor.
Wij laten het verder gaan Ik lees over andere gasten die aangifte doen bij de politie enz Maar wij zien daar het nut niet van in.
Eigenlijk zijn we vooral teleurgesteld onze speciale plek waar we zo graag kwamen in 1x weg.
Geen vakantie en daar helemaal voor niets heen gereden. En vooral geen reactie meer van de mensen daar

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-06-2017 om 12:14

Risico

Als je via particulieren een accommodatie huurt en rechtstreeks vooraf per bank betaalt loop je gewoon een (groot) risico. Dat kun je beperken door alleen een aanbetaling te doen en de rest bij aankomst, maar als de verhuurder verdwenen is kom je dan nog steeds voor een dichte deur te staan. Ik huur zelf ook wel eens huisjes van particulieren maar altijd via een organisatie die is aangesloten bij een garantiefonds.
Ik heb nog gegoogeld maar kennelijk is zo'n situatie als van jullie niet gedekt onder een reis- of annuleringsverzekering.
Zijn jullie weer naar huis gegaan of heb je toch iets anders gezocht in de buurt?

specht

specht

24-06-2017 om 12:18

Phryne

Teleurgesteld is hier al vaker met veel plezier geweest.
Ik kan mij dan ook heel goed voorstellen dat je alles al vooruitbetaald.
Sommige dingen kun je niet bedenken.
Het is heel anders als je iets onbekends boekt.

Teleurgesteld

Teleurgesteld

24-06-2017 om 13:52

Al 7 jaar

Wij komen hier al 7 jaar. En we kende deze mensen inmiddels heel goed. En durfde het daarom wel op deze manier te doen.
We zijn ergens gaan eten en toen naar huis gegaan wisten eigenlijk niet goed waar we anders heen moesten. Deze accomedatie had een aantal dingen waar we speciaal voor kwamen. Bovendien was de aanplak van deze verlaten plek erg deprimerend en was de stemming er wel even uit

verhuiswagen

verhuiswagen

24-06-2017 om 14:32

al eerder gehoord

Ik kan me goed voorstellen Teleurgesteld dat je even niet weet wat je overkomt. De ouders van een vriendin van mij overkwam (bijna) hetzelfde. Zij hadden een accomodatie geboekt zodat ze zeker waren dat de zuurstofflessen voor de man ivm zijn ziekte daar geleverd konden worden. Die ouders werden een week van te voren gebeld door bekenden, omdat zij voor een dichte deur stonden bij diezelfde accomodatie. Waren ze toch gegaan, dan was dit de dood geworden van die zieke man. Gelukkig dus net op tijd ingeseind.
Ik lees dat je vooral teleurgesteld bent dat je van de eigenaren niks meer hoort. Je moet je voorstellen dat zij een enorm moeilijke situatie zitten. Het pand zal echt niet van weelde in de openbare verkoop gaan. Hebben ze nog wel een woonruimte, en een inkomen? De schaamte, angst voor de woedende reacties van de gasten maakt dat in zo'n situatie gekozen wordt voor vluchtgedrag en juist geen contact met de gasten. Wat moeten ze zeggen? Bedenk maar dat ondanks het feit dat jullie vakantie er door vergald is, de eigenaren van de accomodatie waarschijnlijk veel dieper in de penarie zitten. Je moeten even omschakelen, en het zal nog lang een nare nasmaak geven... En inderdaad, boek bij een organisatie. Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met Ownersdirect.co.uk, die voornamelijk in huisjes in Groot Brittanie doet. Ga je nu helemaal niet meer weg deze zomer?

Als

Een onderneming in B in faling gaat en u hebt een voorschot betaald, hoort dat bij het actief van de onderneming in kwestie. Aangezien het faillissement de uitvoering van een aangegaan engagement doorkruist, zal dat engagement in hoofde van de firma niet meer kunnen opgenomen worden. Kort en goed: u bent uw centen sowieso kwijt. Vandaar ook de raad hier, om voorschotten steeds zo beperkt mogelijk te houden.

Dat de "voormalige eigenaren" niet reageren is normaal: bij een faling wordt de zaak van de ene op de nadere minuut overgenomen door een van rechtswege aangestelde curator, die de zaken afhandelt.

Een faillissement wordt sowieso gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch staatsblad. Opzoekingen terzake kan u doen via de zoekmachine: http://www.afibelbvba.be/Staatsblad.html .

Voor zover het een vennootschap betreft, ertoe gehouden jaarrekeningen neer te leggen, kan u de rekeningen raadplegen via de B Centrale bank: www.balanscentrale.be .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.