Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zieke werknemer

Zieke werknemer

29-07-2016 om 10:57

Vakantie en ziekte

Vanaf 9 februari ben ik ziek thuis. Sinds een (fiks) aantal weken werk ik weer op therapeutische basis en ben ik ook een aantal uren "beter" gemeld (van het UWV mag je namelijk maar 6 weken op therapeutische basis werken).

Vanaf aanstaande maandag heb ik 3 weken vrij, vakantie. Op dit moment zijn er geen plannen om op vakantie te gaan.

Van personeelszaken kreeg ik gisteren te horen dat ik gewoon 3 x 32 uur (mijn normale aantal uren) vakantie moet opnemen. Nu heb ik er genoeg dus dat is het punt niet. Wat is dan wel het punt? Nou volgens PZ is dit wettelijk bepaald. En aangezien ik thuis ben omdat mijn hoofd het niet kan bijbenen, kan ik op dit moment niet lekker zoeken op internet.
Mijn vraag aan jullie: wie heeft kennis van bovenstaande of krijgt het wel gevonden op Internet.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

29-07-2016 om 11:12

Klopt

Dat is gewijzigd. Volgens mij kun je het vinden op de site van Rijksoverheid of het FNV.

Volledige uren vakantie opnemen

https://www.juridischloket.nl/werk/arbeidsvoorwaarden/vakantiedagen-opnemen

"Hoeveel vakantie moet ik opnemen terwijl ik ziek ben?

Sinds 1 januari 2012 bouwen zieke werknemers evenveel wettelijke vakantiedagen op als niet-zieke werknemers. Dit heeft tot gevolg dat als u ziek bent en u wilt vakantie opnemen, u voor uw volledige arbeidsduur vakantie op moet nemen. Op die manier wordt u ook vrijgesteld van re-integratieverplichtingen.

Voorbeeld: u heeft een contract voor 40 uren in de week en u bent nu ziek. U werkt echter weer 10 uren in de week, omdat u aan het re-integreren bent. U moet in dit geval toch voor 40 uren in de week vakantie op te nemen."

zieke werknemer

zieke werknemer

29-07-2016 om 12:17

Bedankt

Fijn dat jullie het wel konden vinden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.