Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Urgentie woning en inkomen

Kan iemand me advies geven ?!!

Ik ben net afgestudeerd als verpleegkundige ik moet mijn woning uit. Daarvoor heb ik urgentie gekregen van de woningbouw.
Nu heb ik een woning gevonden en moet ik een loonstrook inleveren. Ik heb een baan gekregen bij mijn stage waar ik per direct aan de slag kan gaan.

Nu vraag ik mij af of ik (kan) vragen als ik in de min uren kom en het volledige bedrag dan gestort krijg zodat ik en een passende loonstrook krijg om aan te tonen.
De woning corporatie wil gewoon zien dat ik het inkomen heb om de woning de kunnen betalen maar ik wilde aan mijn werkgever vragen of ze mij een arbeidsovereenkomst en een pro forma loonstrook konden geven.
Ze dachten al met mij mee door mij eerder aan het werk te zetten.
Alleen weet ik ook niet of dit voldoende is voor de woningcoöperatie want hun willen alleen zien dat ik de woning kan betalen.

Ik weet alleen niet of het realistisch is om te vragen of ik ook een passende loonstrook voor de maand Juli kon krijgen..

Ik weet niet wat ik moet doen of wat ik moet zeggen.
Ik wil heel graag deze woning en niet op straat te komen staan met mijn baby.

Iemand die hier verstand van heeft en n of weet hoe het in elkaar zit bij een werkgever ??

Gewoon in gesprek gaan met personeelszaken. Werk je bij een grote zorginstelling in dezelfde plaats waar ook die woningcorporatie actief is? Dan kan het zijn dat ze bij je werkgever weten wat de woningbouw nodig heeft. En anders zou je ook nog in je woongemeente navraag kunnen doen, bijvoorbeeld bij sociaal raadslieden oid, hoe het allemaal precies werkt met die toewijzing. 

Je arbeidsovereenkomst overleggen kan anders ook nog: daarin staan als het goed is je werkuren en je salaris(schaal), dus dan kan je eenvoudig het brutosalaris per maand uitrekenen. 

In gesprek gaan! Het ziekenhuis zal je graag willen hebben en vast met je mee willen denken.
Als dit niets wordt (ik hoop het niet voor je ) , er zijn gemeenten waar zorgmedewerkers voorrang krijgen bij woningbouwverenigingen. Daar zou je ook nog naar kunnen informeren.
Maar eerst in gesprek, succes!

In gesprek gaan met je werkgever. Vraag een voorlopige jaaropgave en loonstrook aan. 

Je moet een bepaalde verklaring (dezelfde die mensen nodig hebben voor het aanvragen van een hypotheek; heet geloof ik NHG verklaring) aanvragen bij je werkgever; die kunnen ze op ieder moment zo voor je regelen. Meestal vragen ze ook nog naar de laatste 3 loonstroken. 

Ik weet verder niet zo goed of ik je vraag precies begrijp.

Is het een sociale huurwoning met een lage huur? Mijn ervaring is dat ze dan vooral willen zien dat je niet te veel verdient.

Bij particuliere huur waar ze vaak een inkomen van 3x huur vragen, ligt dat weer anders.

Promethium schreef op 18-07-2024 om 10:14:

Is het een sociale huurwoning met een lage huur? Mijn ervaring is dat ze dan vooral willen zien dat je niet te veel verdient.

Bij particuliere huur waar ze vaak een inkomen van 3x huur vragen, ligt dat weer anders.

Nee voor duurdere sociale huurwoningen geldt ook voor een minimum inkomen, omdat de woningbouwcorporaties hebben afgesproken dat ze 'passend' toewijzen. (om teveel kosten aan huurtoeslag voor de overheid te voorkomen)

https://www.volkshuisvestingnederland.nl/onderwerpen/dossier-woningtoewijzing/alle-illustratieve-artikelen/veelgestelde-vragen-over-passend-toewijzen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.