Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Urgentie woning en inkomen

Kan iemand me advies geven ?!!

Ik ben net afgestudeerd als verpleegkundige ik moet mijn woning uit. Daarvoor heb ik urgentie gekregen van de woningbouw.
Nu heb ik een woning gevonden en moet ik een loonstrook inleveren. Ik heb een baan gekregen bij mijn stage waar ik per direct aan de slag kan gaan.

Nu vraag ik mij af of ik (kan) vragen als ik in de min uren kom en het volledige bedrag dan gestort krijg zodat ik en een passende loonstrook krijg om aan te tonen.
De woning corporatie wil gewoon zien dat ik het inkomen heb om de woning de kunnen betalen maar ik wilde aan mijn werkgever vragen of ze mij een arbeidsovereenkomst en een pro forma loonstrook konden geven.
Ze dachten al met mij mee door mij eerder aan het werk te zetten.
Alleen weet ik ook niet of dit voldoende is voor de woningcoöperatie want hun willen alleen zien dat ik de woning kan betalen.

Ik weet alleen niet of het realistisch is om te vragen of ik ook een passende loonstrook voor de maand Juli kon krijgen..

Ik weet niet wat ik moet doen of wat ik moet zeggen.
Ik wil heel graag deze woning en niet op straat te komen staan met mijn baby.

Iemand die hier verstand van heeft en n of weet hoe het in elkaar zit bij een werkgever ??

Gewoon in gesprek gaan met personeelszaken. Werk je bij een grote zorginstelling in dezelfde plaats waar ook die woningcorporatie actief is? Dan kan het zijn dat ze bij je werkgever weten wat de woningbouw nodig heeft. En anders zou je ook nog in je woongemeente navraag kunnen doen, bijvoorbeeld bij sociaal raadslieden oid, hoe het allemaal precies werkt met die toewijzing. 

Je arbeidsovereenkomst overleggen kan anders ook nog: daarin staan als het goed is je werkuren en je salaris(schaal), dus dan kan je eenvoudig het brutosalaris per maand uitrekenen.