Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

albertina

albertina

11-01-2016 om 17:08

uren contract bijbaan supermarkt

Mijn zoon werkt nu een jaar bij 's lands grootste kruidenier (ik weet niet of ik de naam mag noemen) en heeft net verlenging van zijn contract gekregen. In zijn oorspronkelijke contract staat "op basis van deze indeling (schaal A vlgs de VGL_CAO)bedraagt je uursalaris met ingang van bovengenoemde salaris ..... bruto per uur, gebaseerd op 32 contracturen is dit .... bruto per periode van vier weken." In het bericht van verlenging staat dat het oorspronkelijke contract onveranderd geldt.
Betekent dit dat hij een contract heeft van 32 uur per 4 weken, dwz 8 uur per week? Betekent dit dat de werkgever hem 32 uur moet uitbetalen als hij minder uren in die periode werkt? Betekent dit dat de werkgever hem 8 uur per week moet laten werken? Of betekent dit dat de werkgever hem in mag zetten, zoveel als de werkgever wil?
Hij wordt namelijk steeds minder ingezet en komt de komende periode uit op een uur of 18. Dat is natuurlijk een heel stuk minder dan hij eerst werkte. Als ze hem niet wilden, hadden ze zijn contract niet verlengd, toch? Zijn nieuwe contract gaat over een week of 2 in. Hij zal de teamleider aanspreken de volgende keer dat hij gaat werken maar ik zelf zou ook graag willen weten hoe het zit, dan kan ik het eerst even met zoon bespreken. Ik heb op dit gebied niet zoveel vertrouwen in de werkgever.

Jamie

Jamie

12-01-2016 om 10:42

duidelijkheid

Ik vind dat zinnetje 'gebaseerd op...' niet de plek waar je het aantal contracturen neerzet. Staat er nergens elders wat het aantal contracturen per week is zodat dit een voorbeeld is? Ik krijg precies dezelfde soort zinnetjes maar dan is het gebaseerd op 40 uur dus een fulltime loon maar heb ik toch echt een parttimecontract.

Mijn zoon bij de AH (waarom zou je die naam niet mogen noemen) kreeg een contract van 2 uur per week, dat is dus minimaal wat ze je moeten inroosteren per week.

albertina

albertina

12-01-2016 om 11:43

precies

Dat is wat ik ook dacht van dat zinnetje "gebaseerd op" maar verder in het contract worden geen uren genoemd (ook geen 0 of 2 uren) en tegen zoon werd gezegd dat het ging om 8 uur per week, toen hij aangenomen werd. Vandaar dat zoon denkt dat hij een contract voor 8 uur per week heeft. Verder vind ik het vaag wat uren betreft. Ik heb ook op plaza gekeken maar daar kan ik ook niets terugvinden over contract en uren.
Iemand anders ook ervaring?

Jamie

Jamie

12-01-2016 om 15:07

heel vreemd

Ik vind 8 uur ook enorm veel hoor, dat is helemaal niet handig voor AH! Ze hebben veel liever zoveel mogelijk pubers met een contract van 2 uur die ze meer kunnen inzetten naar believen.

Elisabeth

Elisabeth

15-01-2016 om 13:17

Mijn dochter

werkt ook bij AH en heeft een contract voor 6 uur in de week verdeeld over 2 dagen. Ze werkt dus maximaal 3 uur per dag.
Soms roosteren ze haar in voor 3 dagen 2 uurtjes. Dit alles in overleg met haar. In de vakantie heeft ze veel meer gewerkt, waardoor ze nu weer 2 weken vrij heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.