Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Smiley69

Smiley69

15-08-2014 om 10:18

Update WSNP

Voor de mensen die zich mijn draadje nog herinneren. Ik schreef in 2011 over onze enorme schuld en de lange weg naar hulp.
Omdat er toen hele betrokken reacties waren wil ik even een update geven. Ondertussen is er veel gebeurd. Ik woon met de kinderen in een huurhuis. Mijn man wilde scheiden en woont ergens anders, hij is nog steeds ziek. We klopten destijds aan bij de Gemeentelijke Kredietbank voor hulp die geweigerd werd omdat eerst het huis verkocht moest worden. Toen dat geveild was werden we weer geweigerd omdat we toen apart woonden maar nog getrouwd waren. En toen dat eindelijk geregeld was werd er een minnelijk traject opgestart wat meteen afgeschoten werd door de hypotheekbank. En toen kon dan eindelijk de aanvraag voor de WSNP ingediend worden. Die zitting is nu geweest en het is me 10000% meegevallen. De rechter vond dat wij niks aan de schulden konden doen en heeft ons toegelaten. We hebben ook geen sollicitatieplicht opgelegd gekregen en hoeven ook niet op herkeuring. Ik ben zo ontzettend opgelucht. Nu is het afwachten tot er een bewindvoerder benoemd wordt en ik hoop dat die ook zo meevalt. Verder verandert er voor mij niks. De kinderen en ik leven nu al 2 jaar op een minimum en dat zal ook zo blijven. De extra regels van de bewindvoerder zullen ook geen probleem zijn dus ik zie de komende 3 jaar met vertrouwen tegemoet. En over 3 jaar zal ik dan hopelijk terug kijken op een succesvol verlopen WSNP.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2014 om 22:09

Smiley

Ik ben blij voor je dat je nu de rust krijgt om gewoon weer je leven op te kunnen pakken. Geen angst meer hoeven te voelen is zo heerlijk en het vooruitzicht dat je over drie jaar schuldenvrij wordt verklaard moet je echt gebruiken als baken om je op te focussen als je even in een dalletje zit. Die dalletjes komen er ongetwijfeld, maar je weet dan waar je het voor doet.

Maar gefeliciteerd dus

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-08-2014 om 23:04

Heeft dat echt drie jaar geduurd?

Niet te bevatten zeg.

Ik hoop dat het inderdaad allemaal wel mee zal vallen, maar aarzel vooral niet om hier of ergens in je omgeving of waar dan ook om hulp te vragen indien nodig. Een tasje met kleren is zo verzameld....

Smiley69

Smiley69

16-08-2014 om 02:13

September 2011

Dank En lief Ik ben in september 2011 de eerste keer naar de Gemeentelijke Kredietbank gestapt. Ergens is het belachelijk dat het zo lang duurt eer er iets gebeurt. Het hoeft echt niet te zo te zijn dat er meteen hulptroepen klaar staan als je de deurklink vastpakt maar het had alleen al gevoelsmatig enorm gescheeld als er iemand daar me het idee had gegeven dat ze me zouden steunen. Ik stond er tenslotte helemaal alleen voor. Mijn man was ziek en kon zich helemaal niet bezig houden met dit soort zaken en de budgetcoach kon ik op een gegeven moment niet meer betalen. Maar bij elk contact ging het om wat ze allemaal niet konden en wilden. En ondertussen moest ik de deurwaarders en incassobureaus buiten de deur houden en proberen zelf het hoofd boven water te houden. Het blijkt dat je alles overleefd maar de kerven blijven.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-08-2014 om 12:04

Smiley

Fijn Smiley! Het schuldhulpproces gaat niet van een leien dakje en vergt een lange adem, zo is ook mijn ervaring, maar als je die schone lei eindelijk krijgt, is dat zoveel waard! Je bent goed bezig; hou vol en heel veel sterkte!

Smiley

ooo wat goed om eindelijk te zijn toegelaten. Ik kan mij het verhaal nog herinneren. Zoals beschreven wordt het vast niet makkelijk. Jullie leven al zo en dan is het vast vol te houden. Op weg naar een nieuw begin.

Het is jullie gegund.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.