Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sjansje

Sjansje

06-06-2013 om 15:47

Update leerlingenvervoer

Een paar weken geleden heb ik hier een berichtje geplaatst over de toestanden met het leerlingenvervoer in onze gemeente. Heel kort komt het er op neer dat de gemeente wilt bezuinigen, en dat willen ze doen door het vervoer per taxi zo veel mogelijk af te schaffen.
Er is een informatieavond voor de ouders geweest, een weer voordat de gemeenteraad zou beslissen over het voorstel. Daar werden toen uitspraken gedaan als: Het vervoer voor bestaande gevallen blijft 2 jaar behouden. In die 2 jaar zal worden onderzocht (in goed overleg met ouders, school en deskundigen) welke vorm van vervoer het beste bij het kind past.
Ik vond het toen al raar, hoe konden ze nu iets brengen als een feit terwijl dat nog helemaal niet zeker was. Immers, de raadsvergadering moest nog plaatsvinden.
Een week later was inderdaad die raadsvergadering, maar wegens tijdsgebrek (2 andere onderwerpen werden naar voren gehaald wegens blijkbaar belangrijker) is het item leerlingenvervoer uitgesteld tot de volgende raadsvergadering, eind juni.
Nu kregen we een brief van de gemeente dat, wegens dat er nog geen besluit door de raad is genomen, de beschikking op het leerlingenvervoer niet afgegeven kan worden. Deze wordt nu uitgesteld met 6 weken. Voor ons betekend dat tot 22 juli, voor andere ouders zelfs tot 15 of 21 augustus (afhankelijk dus van wanneer de aanvraag is ingediend. Hier beginnen de scholen weer op 12 augustus, dus de vraag is nu of er wel of geen taxi voor de deur staat na de vakantie. Heel veel spanning, onrust, woede en onmacht.
Nu is mijn vraag: in de verordening leerlingenvervoer van onze gemeente staat dat ze de termijn met ten hoogste 4 weken mogen verlengen. In de brief staat 6...Kunnen we hier nog wat mee? En zo ja, wat dan? Bezwaar aantekenen duurt te lang. Zou het zin hebben om een jurist in te schakelen? We hebben een rechtsbijstandverzekering.
Ook vraag ik me af of het mag dat ze echt elke aanvraag 6 weken gaan uitstellen. Moet daar geen individuele reden voor zijn, bijvoorbeeld een niet complete aanvraag, of een aanvraag die verder onderzoek behoeft?
Mogen ze dit om elke willekeurige reden doen?
Vorig jaar was er al een heleboel geode, vanaf die tijd beloven ze al betere communicatie, onderzoeken, gesprekken met ouders en scholen enz. Er is totaal niks gebeurd in dat jaar. En nu zijn alle ouders er de dupe van dat zij een jaar geen klap uitvoeren? Dat kan toch niet zomaar????
Wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kastanjet

kastanjet

07-06-2013 om 22:26

Wow, heftig

Ik kan je niet helpen, maar ik hoop dat alles goed en op tijd wordt geregeld. Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.