Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Paal

Paal

02-10-2013 om 15:59

UItwonende beurs: gevolgen voor familie qua toeslagen?

Dochter heeft recht op studie financiering. Nu zit ze dit schooljaar voor een groot deel van de tijd bij familie "op kamers"
Deze familie wil daar niets voor hebben, maar ik vind eigenlijk dat ze uitwonend is.
Stel dat dochter zich daar laat inschrijven, dan zou ze recht hebben op een uitwonende beurs. Maar wat betekent dat voor de familie?
Ze werken beiden, hebben geen uitkering, maar wel toeslag voor de kinderopvang. Raken ze dit kwijt?

Eigenlijk zou ik graag zien dat dochter hen wat tegemoet kan komen.

De belastingdienst

Daarover zou ik nou de belastingdienst bellen, die gaan over de toeslagen. Kijk eens op de site of je er alvast iets over kunt vinden. Overigens in studentensteden hoeven werkenden het verhuren van een kamer niet op te geven aan de belasting mits de kamer voor langere tijd verhuurt wordt en niet meer bedraagt dan een bedrag van ongeveer 360,- euro. Alleen als je in de bijstand zit wordt het een probleem dat je extra inkomsten zou kunnen hebben en verder zijn er volgens mij wel allerlei proefballonnetjes geweest over het optellen van inkomens maar zover is het nog niet. Alleen als er een ouder thuis komt te zitten heb je kans op problemen met de kinderopvang.

Lis@

Lis@

03-10-2013 om 10:04

box 3

Inkomsten uit kamerverhuur moet worden opgegeven in Box 3! Afhankelijk van wat je familie aan eigen vermogen heeft. Hier is wel een belastingvrije voet in van ongeveer 21000 euro pp.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.