Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dave

Dave

02-04-2014 om 21:10

Uitgaven levensonderhoud kind.

Hoi, ik heb een vraag.

Mijn vriendin en ik hebben een zoon van bijna 2. we wonen niet samen. ik heb een koopappartement en zij heeft een huurhuis, we zijn wel veel samen maar wonen dus niet samen. mijn vriendin krijgt een x bedrag per jaar terug van de belastingdienst. Hoe zit dit voor mij? Ik werk fulltime en mn vriendin parttime. Ik heb dus een hypotheek en mn vriendin niet. We zijn ook geen fiscale partners. Maar ik heb natuurlijk wel kosten aan die kleine man. Ik hoop dat iemand het snapt en mij een antwoord kan geven. Sorry voor deze mischien stomme vraag maar ik heb de ballen geen verstand van belastingen.

A;vast bedankt.

Groeten Dave

Katniss

Katniss

02-04-2014 om 22:05

Heffingskortingen

Waar staat hij ingeschreven? De ouder waar het kind staat ingeschreven heeft recht op alleenstaande ouder en combinatiekorting, en het kindgebonden budget (+ kinderbijslag, maar dat gaat niet via de belastingdienst). De andere ouder kan eventueel alimentatiebetalingen als aftrekpost opvoeren, als dat betaald wordt.

Annet

Annet

02-04-2014 om 22:16

De meeste ouders krijgen geen enkele aftrek

Dave, jij zegt dat je kosten hebt aan je kind. Kinderen kosten geld. Als ouders weinig verdienen dan kunnen ze gebruik maken van het kindgebonden budget. De meeste ouders kunnen dat niet.
Wel krijgen alle ouders kinderbijslag. Die gaat altijd naar één van de ouders, ook als ze bij elkaar wonen.
Verder kosten kinderen vooral geld......(als je alleen naar de financiën kijkt)

bibi63

bibi63

02-04-2014 om 22:26

Onlangs

Een dergelijk berichtje gelezen hier. Zelfde persoon? Wordt een beetje irritant.
Maar wat wil je nou eigenlijk?

Katniss

Katniss

02-04-2014 om 22:36

Bibi

Houd nou eens op met iedere nieuweling te beschuldigen van van alles. Je jaagt ze allemaal weg.

cliche

Het is ook wel een beetje cliche. Vader die bang is dat hij financieel te kort komt terwijl de realiteit is dat de meeste moeders er het meest in geld op achteruit gaan als alleenstaande ouder. En de eindverantwoordelijkheid dragen ook als haar geld op is. Vader draagt bij naar vermogen of naar keuze of gewoon niet.

Goedemorgen

Bedankt voor de reacties. Ook bibi en anne. Op elk forum heb je van die zeikerds. Die alles volgens de regeltjes doen. Ze zoeken nog parkeerwachters in denbosch. Iets voor jullie? Kun e mensen op hun fouten wijzen.

Fijne dag allemaal. En geniet van het zonnetje!

@Davec

Heb je je zoon erkend?
Kun je aantonen dat je meer dan 408 euro (meen ik) per maand kwijt bent aan hem?
Dan mag je dat aftrekken als post.
Verder neem ik aan dat je vriendin heffingskorting, huursubsidie, kind gebonden aftrek, alleenstaande ouderkorting, zorgtoeslag en KBS geniet.
Wat volgens mij redelijk in de buurt van de 5000 netto per jaar uit komt.

amk

amk

03-04-2014 om 10:45

Jasam

het is 'slechts' 406 per kwartaal. Dan mag je een vastgesteld bedrag per kwartaal opvoeren.

Je kunt maximaal aan de 5000 per jaar komen maar dan moet je ook maximaal belasting betalen, je kunt alleen korting krijgen op iets dat je betaald.

Zolang je nog zorgtoeslag ontvangt is het bijna niet mogelijk om de aftrek volledig te benutten. ☺ Ja ook voor de goed verdienende alleenstaande ouder wordt gezorgd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.