Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dave

Dave

02-04-2014 om 21:10

Uitgaven levensonderhoud kind.

Hoi, ik heb een vraag.

Mijn vriendin en ik hebben een zoon van bijna 2. we wonen niet samen. ik heb een koopappartement en zij heeft een huurhuis, we zijn wel veel samen maar wonen dus niet samen. mijn vriendin krijgt een x bedrag per jaar terug van de belastingdienst. Hoe zit dit voor mij? Ik werk fulltime en mn vriendin parttime. Ik heb dus een hypotheek en mn vriendin niet. We zijn ook geen fiscale partners. Maar ik heb natuurlijk wel kosten aan die kleine man. Ik hoop dat iemand het snapt en mij een antwoord kan geven. Sorry voor deze mischien stomme vraag maar ik heb de ballen geen verstand van belastingen.

A;vast bedankt.

Groeten Dave

Katniss

Katniss

02-04-2014 om 22:05

Heffingskortingen

Waar staat hij ingeschreven? De ouder waar het kind staat ingeschreven heeft recht op alleenstaande ouder en combinatiekorting, en het kindgebonden budget (+ kinderbijslag, maar dat gaat niet via de belastingdienst). De andere ouder kan eventueel alimentatiebetalingen als aftrekpost opvoeren, als dat betaald wordt.

Annet

Annet

02-04-2014 om 22:16

De meeste ouders krijgen geen enkele aftrek

Dave, jij zegt dat je kosten hebt aan je kind. Kinderen kosten geld. Als ouders weinig verdienen dan kunnen ze gebruik maken van het kindgebonden budget. De meeste ouders kunnen dat niet.
Wel krijgen alle ouders kinderbijslag. Die gaat altijd naar één van de ouders, ook als ze bij elkaar wonen.
Verder kosten kinderen vooral geld......(als je alleen naar de financiën kijkt)

bibi63

bibi63

02-04-2014 om 22:26

Onlangs

Een dergelijk berichtje gelezen hier. Zelfde persoon? Wordt een beetje irritant.
Maar wat wil je nou eigenlijk?

Katniss

Katniss

02-04-2014 om 22:36

Bibi