Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lizzy

lizzy

21-02-2013 om 21:00

Twijfel over baan

Ik heb sinds een half jaar een andere baan. Heb er flink voor gestudeerd en had direct de baan waar ik naar uitkeek. Eind goed , al goed...
Helaas; ik twijfel of ik op de goede plek zit. Primaire taken vind ik leuk en zijn leerzaam. Kan ik mij nog in ontwikkelen. Maar ik loop aan tegen de organisatie. Randvoorwaarden zijn slecht, organisatie is een chaos, werk inhoudelijk klopt echt niet, communicatie onderling verloopt slecht; veel ruis. Een summier inwerkplan enz.
Het is een zelfsturend team. Dit team lukt het echt nog niet (ook geconstateerd door een externe adviseur).Directeur hierboven ook weinig krachtig.

Ik heb hier last van. Kan mijn werk niet zo uitvoeren als ik zou willen. Ik heb dit bespreekbaar gemaakt bij een directe collega 'soort coach'van mij. Zij herkent het. Mijn analyse is juist. De organisatie is in beweging; het wordt een hele klus enz. Eerlijk gezegd zie ik het niet goed komen met de mensen/capaciteiten en geschiedenis zoals die nu is.

Wat zal ik doen? Nog aankijken (en waarschijnlijk meer prominente, overstijgende taken gaan krijgen omdat ze verwachten dat ik mede het proces kan keren) of maken dat ik wegkom? En dan op m'n cv een werkplek van een half jaar?

Ik sta zo in dubio; de ene keer weet ik zeker dat ik nog voor 1 maart op ga zeggen, de andere keer twijfel ik weer of ik moet aankijken , weer een andere keer twijfel ik of ik initiatief moet nemen en mij keihard in moet gaan zetten om er wat van te maken.

twijfel, twijfel...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

21-02-2013 om 21:25

Maar waarom...

.... niet eerst op zoek naar een andere (betere) baan? Waarom opzeggen voor 1 maart? Zit je in zo'n luxe positie dat je je dat kan veroorloven, opzeggen zonder dat je al een andere baan hebt? Maar als je gewoon je centen moet verdienen, zou ik zeggen: uitkijken naar iets anders en ondertussen er van maken wat er van te maken valt.
Bibi

Noor

Noor

21-02-2013 om 23:00

Half jaar

Ik zou hier waarschijnlijk een uitdaging in zien. Kans om jezelf te ontwikkelen en een berg ervaring op te doen. Niet makkelijk misschien en wie weet krijg je het team ook niet in z'n vooruit. Als de onderlinge sfeer wel oké is, zou ik zeggen zet je schouders eronder, probeer concrete afspraken te maken, lijnen uit te zetten en lukt het dan echt niet zie je over nog een half jaar wel weer 'ns verder. Nu solliciteren vind ik wel snel afhaken en ook bij een volgende baan kan in de sollicitatieprocedure alles geweldig lijken en het daarna toch minder te blijken.

Jaymza

Jaymza

22-02-2013 om 08:42

Klinkt normaal

Ik zie en hoor overal deze verhalen. Alle bedrijven werken momenteel chaotisch doordat ze in reorganisatie processen zitten door de crisis. Het gras is elders echt niet groener.

Jaymza

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-02-2013 om 19:22

Wat is er mis met

Een meer prominente, overstijgende rol? Dat lijkt mij juist een mooie uitdaging. Het lijkt erop dat er een gat valt en dat iedereen zit te wachten op iemand die dit kan opvullen. Wil jij diegene niet zijn?

Ik zou het wel weten...

lizzy

lizzy

23-02-2013 om 16:33

Weggaan

Bedankt voor jullie reakties. Jjullie zouden er voor gaan. Dat heeft mij aan het denken gezet en in eerste instantie nog meer laten twijfelen. Laat ik een mooie kans lopen?

Direct denk ik: nee, 't is trekken aan een dood paard. Ik heb alle plussen en minnen op een rij gezet en trek maar 1 conclusie: weggaan. Natuurlijk voel ik mij gevleid dat ze in mij meer mogelijkheden zien dan waar ik voor aangenomen ben. Maar ik denk dat ik er zelf aan onderdoor ga. Daarbij vraag ik mij of het zo,n goede move is om te blijven. Ik kan denk ik goed uitleggen waarom ik uit de organisatie gestapt ben(denk aan Amyrantis ).

Dus ga ik opstappen. Nu enkel nog bedenken per wanneer. We kunnen mijn inkomen niet missen maar hebben een leuke buffer waardoor we best even vooruit kunnen.
Daarbij denk ik dat ik voor zo'n 20 uur wel wat vinden kan. Goed om tijd te overbruggen.

Nu eerst mij bezinnen, het gevoel van falen een plek geven en emotioneel naar een afscheid leven. Het zijn sympathieke mensen, alhoewel de sfeer wel ingewikkeld is. Tegengestelde belangen, een verleden met elkaar met oud zeer.

Ik heb het op een rijtje, bedankt.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-02-2013 om 18:28

Weggaan, per wanneer.

Je kunt voor jezelf een termijn stellen, bijvoorbeeld: een half jaar houd ik het hier nog wel uit. Ondertussen solliciteeer je elders en waarschijnlijk ben je er binnen die termijn al weg.

Wachten

Als je jouw inkomen niet kunt missen, is het misschien inderdaad verstandig om te wachten met opzeggen tot je wat anders hebt. Zonde toch om die buffer aan te spreken? Het aantal mensen dat niet aan de bak komt, groeit sterk. Of zit je in zo'n courante hoek dat je verwacht al binnen een paar maanden weer wat anders te hebben?

Hanny61

Hanny61

24-02-2013 om 12:19

Eerst andere baan!

is mijn advies. Ik ben zelf vaak van baan gewisseld en het was nooit moeilijk om een andere baan te vinden. Tot ik een aantal jaren geleden ontslag nam (in de veronderstelling snel weer iets anders te vinden) en dat heeft geresulteerd in ruim 2 jaar werkloosheid. In mijn omgeving heb ik dit vaker gezien, zeker in deze (crisis)tijd. Ik snap dat je het heel vervelend op je werk kunt vinden, maar geen werk en financieel in zwaar weer terecht komen eist ook zijn tol.

Anne

Anne

27-02-2013 om 16:55

Ja, eerst andere baan!

Zou ook ik jou adviseren als je er echt weg wilt.

Risico dat je (in deze tijd) te lang zonder baan zit en dat je daar nog veel ongelukkiger door wordt, lijkt mij toch te groot.

Wel je werk doen, maar niet meer dan dat, zodat je energie overhoudt om rond te kijken.

Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.