Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

barbara

barbara

12-04-2015 om 12:20

tweede keer ziek - situatie werk

Voor de tweede keer in bijna drie jaar ben ik nu uitgevallen door overspannenheid. Naast mijn gezin en werk zorg ik namelijk voor mijn zieke partner.
Deze situatie zal niet verbeteren; gelukkig ook niet verslechteren. Er zijn echter nog andere zaken die spelen waardoor de last wel heel zwaar wordt.
Door dit alles ben ik nu al voor de tweede keer uitgevallen. Mijn werkgever heeft mij steeds alle ruimte gegeven om ziek te zijn. Maar eens is die koek op.
Mij is in vertrouwen meegedeeld dat ze nu denken aan een andere aanpak (en dat is mogelijk niet begeleiden terug naar werk maar mij keuzes laten maken). Laten we wel wezen: ik begrijp dat. Mogelijk is het voor mij ook beter om niet terug te gaan in het arbeidsproces.
Maar hoe pak ik dat aan? Ik ben namelijk kostwinner en heb een eigen huis. Wat moet ik doen om er financieel niet aan onderdoor te gaan en beslagen ten eis te komen als ik voor een gesprek bij de directeur wordt gevraagd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yeti

Yeti

12-04-2015 om 14:25

niet terug naar het arbeidsproces?

Volgens mij sla je een stap over, namelijk een baan die minder veeleisend/belastend is. Dat minder salaris opleveren dan je nu wellicht hebt, maar in de bijstand word je ook niet vrolijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.