Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

tussentijds opzeggen -rechten?

hoi

Dochter is al 5 jaar lang lid van een sportverenging. Helaas gaat daar veel mis, en we hebben meerdere malen gesprekken gehad met de betreffende commissies. Helaas is er net weer wat gebeurd en dat is de druppel die de emmer doet overlopen. we hebben samen besloten dat ze gaat stoppen met deze sport, per direct ondanks dat het het begin van het sportjaar is.

Op de internet site is niets te vinden van reglementen oid, dus ik weet niet wat mijn verplichtingen zijn. Moet ik nu de rest van het jaar betalen? of is het tegenwoordig per half jaar dat je verplicht bent? waar kan ik dit vinden?
hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Hanne.

Hanne.

21-09-2013 om 12:22

wet van dam

De wet van Dam bepaalt volgens mij dat je na het eeste (jaar) contract maandelijks op kan zeggen.

Helaas voor jou geldt een uitzondering voor verenigingen. Ben bang dat je er dus san vast zit voor de duur van de contributie termijn.

Al kan je natuurlijk proberen een beroep op coulance te doen.

Tulp

Tulp

22-09-2013 om 13:52

opzeggen

Aan- en afmelden is per vereniging vastgelegd. Als het goed is heb je bij het aanmelden op het aanmeldformulier de regels kunnen lezen. En verder moeten wijzigingen daarin naar alle belanghebbenden doorgestuurd worden en moet dit ook op de website gepubliceerd worden.
Zo zou het moeten, maar veel verenigingen doen maar wat...

Bij onze vereniging hanteren wij een jaarlidmaatschap. Spelers kunnen opzeggen per 1 juli. Dit doen we omdat het kan gebeuren dat als verschillende spelers zich tijdens het competitie seizoen afmelden, een team te klein zou kunnen worden. Je moet dan het team terugtrekken uit de competitie en dat kan de vereniging een flinke boete opleveren. Opzeggen midden in het seizoen wordt daarom dus ontmoedigd.
Voor uitzonderlijke gevallen kan het bestuur beslissen om een speler toch te laten gaan zonder verdere betalingsverplichtingen.

Je zou dus met het bestuur in overleg moeten gaan en uit de doeken moeten doen waarom je je kind af wilt melden. Als je het goed kunt onderbouwen zou een bestuur er open voor moeten staan.

Succes!

Dalarna

Dalarna

22-09-2013 om 16:02

Precies als bij Tulp

Ik zit ook in het bestuur en het gaat hier precies zoals bij Tulp.

Toen mijn zoon in oktober stopte met voetballen (5 jaar geleden) hoefde hij maar tot de kerst te betalen, een half seizoen dus.

gruffalo

gruffalo

22-09-2013 om 20:15 Topicstarter

op de site van de vereniging staat niets over afmelden, ook geen statuten oid. Ik heb haar ruim 5 jaar geleden aangemeld, kan me niet herinneren wat er toen op het formulier stond (of er iets op stond).

Ik heb net een mail gestuurd met de motivatie, waarom ik vind dat de vereniging in gebreke is gebleven. het valt of staat dan met de (on)wil van de vereniging. ben er bang voor.... maar heb waarschijnlijk dus geen poot om op te staan.

dank voor jullie reacties.

Puck

Puck

24-09-2013 om 13:25

hier ook per seizoen

Behalve de redenen die tulp aangeeft speelt hier ook dat de vereniging aan het begin van het seizoen per lid een behoorlijk bedrag af moet dragen aan de overkoepelde sportbond. Dat bedrag zit verrekend in de maandelijkse contributie. Als je nu halverwege het seizoen opzegt loop je dus de helft van die inkomsten mis terwijl je al wel de volledige kosten hebt gemaakt als vereniging. Verder zit in je contributie ook een bijdrage voor de huur van de sportaccommodatie en dat zijn contracten die je als vereniging ook voor een heel seizoen aangaat en dus ook die kosten zijn vast, ongeacht of je leden opzeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.